.

Beantwoord

Ik heb geen bereik in Singapore. Hoe kan dat?

  • 13 September 2017
  • 12 reacties
  • 266 Bekeken

Het volgende is het probleem:
Ik ben de komende maand nog in Singapore, en ik heb hier bijna nooit bereik met mijn telefoon. Echter, elke keer als ik in de buurt van de grens kom (wat in Singapore vrij snel gebeurt), krijg ik berichtjes met 'Welkom in Maleisië!' of 'Welkom in Indonesië!'.
Nou vind ik het niet zo heel erg dat ik geen bereik heb in Singapore - ik heb een tijdelijke internationale SIMkaart en vrijwel iedereen die me zou willen bereiken weet dat wel. Maar het is zeker niet ideaal natuurlijk. Bovendien vind ik het nogal irritant dat ik soms meerdere keren per week smsjes krijg over dat ik de grens over ben gegaan - terwijl dat niet zo is. Hebben julie hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Asma 13 September 2017, 13:19

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Zover ik weet kun je deze uitzetten, lees het sms'je helemaal door voor de instructies.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi PieTau,

Welkom op het Forum!

Wat gek dat het niet lukt om netwerk te verkrijgen in Singapore. Heb je al geprobeerd om handmatig naar een netwerk te zoeken?

Ik snap heel goed dat het niet fijn is om elke keer grensberichten te ontvangen. Dit kun je uitschakelen door 'INFO UIT' naar 1330 te sms'en.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@ Ron H, bedankt!

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,
Dat heb ik al geprobeerd idd - 'Geen netwerken beschikbaar' helaas.


@ Ron H - Goed gezien, ik heb ondertussen tientallen van die smsjes, maar ik heb blijkbaar nog geen een keer tot het einde doorgelezen (-.-)
Reputatie 7
Badge +10
Hi PieTau,

Ahh, dat is onhandig! Heb je wel bereik in andere landen, of speelt dit probleem echt overal? Ik heb een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie, waarmee ik de instellingen vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan je telefooninstellingen nakijken?

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,
Nou, ik heb dus bereik in Maleisië en Indonesië, dus het speelt niet overal. In Europa heb ik waar ik ben geweest ook gewoon bereik gehad. Maar misschien speelt het probleem wel in andere landen?

Ik heb mijn telefoon aan en uitgezet zoals je vroeg, maar het had geen effect.

Ik heb even verder geklooid met wat instellingen, en er iets vreemds aan de hand te zijn. Mijn telefoon heeft duel-sim, een van jullie, en een internationale. De simkaart waarvan het mobiele internet aanstaat heeft bereik in Singapore, de andere niet - totdat je de grens overgaat. Dan werken allebei de SIM kaarten. Ik weet niet zo goed wat dit betekend. Misschien een softwarefout?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi PieTau,

Dat is gek!

Kun je mij laten weten of je Simyo simkaart wel werkt in een andere telefoon? Je kunt een andere simkaart weer in je eigen dual telefoon plaatsen. Op deze manier kunnen wij namelijk achterhalen of het een fout in je toestel is.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomt is?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,
De simkaart werkt wel in een andere telefoon.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PieTau,

Oh, jee! Dat betekent dan dat de simkaart wel gewoon werkt. Het zou een software-issue kunnen zijn in je toestel. Wat gek! Heb je een idee van hoe een andere Nederlandse simkaart het in jouw dual-sim telefoon doet?

Groetjes,
Jihane
Nee, dit is deze simkaart is de enige die ik ooit gebruikt heb in mijn huidige telefoon, en ik heb geen andere bij me.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PieTau,

Wat jammer dat je geen andere simkaart bij je hebt. Zou je wel een andere telefoon kunnen gebruiken tot je weer terug bent?

Groetjes,
Caspar
Ja, ik heb een crappy reservetelefoon bij me - daar moet ik het maar mee doen. Zolang het probleem zich niet in random andere landen voordoet is het op zich geen probleem verder. Die maand hier houd ik het nog wel uit met de reserve.
Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +5
Gelukkig toch een reserve, beter iets dan niets. 🙂 Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Reageer