.

Beantwoord

Ik heb geen bereik in Europa, wat nu?

  • 3 September 2017
  • 9 reacties
  • 169 Bekeken

Badge
Hallo, ik kan in het buitenland geen verbinding krijgen met een netwerk. Ik heb een Samsung J5, en heb dit probleem sinds een maand (eerst op Faroer eilanden, nu in Portugal). Ik kan wel netwerken zoeken en vinden (3 verschillende), maar geen verbinding maken omdat mijn sim-kaart dit niet toestaat. Het gekke is dat er wel netwerkstreepjes staan, maar ook dat ik alleen noodnummers kan bellen. En ik kan idd niet bellen of sms versturen.

Ik heb alle instellingen gecontroleerd (bellen buitenland aan, internet buitenland aan), telefoon opnieuw opgestart. Maar niets helpt. Weten jullie wat er aan de hand is?

Bedankt!
Laura
icon

Beste antwoord door franswon 3 September 2017, 19:51

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi LauraVer,

Balen zeg!

Heb je gecontroleerd of je toegangspunt (APN) portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs is?

Laat je toestel, als dit goed staat, opnieuw naar netwerken zoeken, KPN/Simyo heeft niet met alle providers een roaming-overeenkomst.

Als er meerdere providers zichtbaar worden dan één voor één proberen, ik hoop dat dit de oplossing is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Laura,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen bereik kunt krijgen in het buitenland 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik heb meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Dat houdt in dat ik de instellingen op 't netwerk voor je vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan is het verstandig om naar je telefooninstellingen te kijken. Heb jij 'dataroaming' aanstaan op je mobiel? En heb je ook al gekeken naar je APN instellingen? Je vindt deze instellingen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je voegt dan een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Je geeft aan dat je al andere netwerken hebt geprobeerd. Wil je ook je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Dat heet een kruistest en via die weg kunnen we achterhalen wat er precies speelt.

Laat je 't me weten?

@ Franswon, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,

Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Ik krijg nog steeds de melding dat mijn simkaart het niet toestaat om verbinding te maken of dat het netwerk niet beschikbaar is (bij alle drie de netwerken, dit zijn MEO, NOS en Vodafone). Ik ben in Lissabon en ga ervanuit dat hier wel een netwerk beschikbaar zou moeten zijn. Ik heb de APN instellingen ook al twee gecontroleerd en mijn telefoon uitgezet en weer aangezet. Helaas heb ik geen ander toestel om een kruistest te doen.

Ik ga morgen weer naar Nederland, en hoop dat ik dan wel weer gewoon bereik heb. De volgende keer dat ik in het buitenland ben kan ik een kruistest doen.

Is er nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!
Laura
Reputatie 1
Badge +2
Het klinkt gek maar heeft u geprobeerd om de sim kaart te verwijderen, het chipje even schoonmaken en hem daarna terug doen in uw telefoon?
hierna handmatig een netwerk zoeken en kijken of u nu wel toegelaten wordt tot een netwerk.
Overigens, het is mij nog niet duidelijk of het wachtwoord voor de apn GPRS is of gprs. De berichten op de simyo website zijn niet altijd consistent.
Welk ww heeft u geprobeerd, dat met hoofdletters of kleine letters?
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik het wachtwoord zonder hoofdletters en dat werkt perfect in België.
Reputatie 1
Badge +2
ik gebruik juist met hoofdletters en dat werkte bij mij ook. Misschien werken ze beide?
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt er een beetje op dat sommige providers in het buitenland de hoofdletters niet accepteren, of er ook providers zijn die de kleine letters weigeren weet ik niet, Base pakt ze beide, Mobistar pakte de hoofdletters niet in België...
Badge
Beste alexnero,

Ik heb zowel met als zonder hoofdletter geprobeerd, maar nog zonder succes...Wel verwarrend dat het bij iedere provider anders is! Ik blijf het proberen, en ga even met Simyo bellen als ik weer terug in NL ben. Mijn sim-kaart lijkt het probleem te zijn.

Groet, Laura
Reputatie 6
Badge +7
Hoi LauraVer,

Ontzettend balen dat je nog steeds geen netwerk kunt verkrijgen! :(

Ik heb zojuist gelijk even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Gek genoeg zijn de buitenlandopties geblokkeerd op netwerkniveau. Vanuit ons systeem was dit helemaal niet te zien. Hiervoor onze excuses!

Maak je vooral geen zorgen, onze technische afdeling zal dit probleem voor je verhelpen. Op deze manier weet je zeker dat je de volgende keer probleemloos gebruik kunt maken van je simkaart.

Als een goedmaker heb ik 1000 gratis MB toegevoegd aan je aansluiting. Deze gratis MB's kun je op elk gewenst moment uitpakken via Mijn Simyo onder het tabblad Overzicht. Houd er alleen wel rekening mee dat de gratis MB's altijd komen te vervallen aan het einde van de maand.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Franswon en Alexnero, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer