.

Beantwoord

Ik had geen ontvangst in Spanje. Hoe kan dat?

  • 18 September 2018
  • 5 reacties
  • 663 Bekeken

Net terug uit Spanje en mijn klacht was dat ik geen ontvangst had in spanje.
Zowel bellen als internetten.(google maps)
icon

Beste antwoord door Thomas 20 September 2018, 10:22

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi walpet,smit,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, dat is niet handig! Je zou overal bereikbaar moeten zijn. Ik heb je aansluiting bekeken. De buitenlandinstellingen op je simkaart staan allemaal goed aangemeld op het netwerk. Dat is goed!

Stond roaming aan in je telefoon? En heb je handmatig naar het Spaanse netwerk gezocht toen je daar was?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Ashweeta
Ik heb van alles geprobeerd ook met roaming aan en Spaanse netwerk Orange 3,4g..
En gaf ook autorisaties probleem.
Probeer het later nog eens.
Dus hoe kan dit.Ook vanwege we Google map willen gebruiken.werkte ook niet.
Zelf mijn internet verhoogd naar 1500mb.
Alleen bij een restaurant waar we vrij wifi konden gebruiken lukte het.Daar had ik ook een mailtje gestuurd naar Simyo voor verhoogde MB.
Reputatie 6
Badge +4
Hi walpet.smit,

Hopelijk heeft het niet kunnen bellen en internetten de pret niet gedrukt tijdens je vakantie! :)

Als ik het goed begrijp was je dus wel verbonden met een Spaans netwerk, namelijk dat van Orange. In je gegevens zie ik dan ook terug dat je een sms van ons gehad hebt op 2 september met daarin informatie over de lokale tarieven. Dat wijst erop dat bellen wel mogelijk zou moeten zijn geweest in ieder geval. De nummers die je belde, waren dat Nederlandse telefoonnummers? In dat geval, had je de landcode 0031 of +31 voor de nummer gezet bij het bellen? Zonder landcode zou het namelijk niet moeten werken.

Wat betreft het internet heb ik het vermoeden dat er nog wat instellingen ontbreken in je mobiel. Zoals Ashweeta al aangeeft staat je simkaart namelijk wel goed ingesteld al via Mijn Simyo. Via onze Toestelhulp kun je de juiste instellingen vinden om te kunnen internetten in het buitenland. Hiervoor doorloop je de stappen die staan bij Internet > Handmatig instellen.

Als je trouwens op reis gaat en Google Maps wilt gebruiken, dan kun je ook kaarten downloaden op je mobiel. Zo bespaar je mobiel internet (je kunt het immers thuis via wifi downloaden) en hebt altijd de kaart bij de hand. Meer hierover lees je op onze blog.

Laat je het weten als je er nog niet uit komt of vragen hebt? :)

Groetjes,
Thomas
Oké bedankt Thomas
ga Google maps in het vervolg voor de vakantie downloaden.
En wat betreft toestel instellingen zal misschien met het aanschaf van een nieuwe
weer moeten leren mee om te gaan.
bedankt nogmaals.
M.v.g.
Walter Peter Smit.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi walpet.smit,

Helemaal top! Graag gedaan trouwens, altijd fijn om kennis te delen. :)

Een nieuwe mobiel is altijd even wennen inderdaad. De instellingen kun je voor de meeste telefoons dus terugvinden in onze toestelhulp ook.

Je weet ons te vinden als je nog vragen hebt!

Fijn weekend alvast!

Groetjes,
Thomas

Reageer