Skip to main content
Afgelopen weekend was ik in Duitsland. Ik had hier helemaal geen internet en was ook telefonisch niet bereikbaar. Dit heeft geduurd tot ik weer thuis kwam (dus ook onderweg in Nederland) en daar het wifi signaal weer kon worden opgepakt. Hoe kan dit?

Mijn instellingen staan goed en ik heb mijn telefoon meerdere malen uit- en weer aangezet om e.e.a. te resetten maar niets hielp.
Hoi SandraC,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je niet kon internetten en bellen in het buitenland. Zo te horen heb je deze problemen in Nederland nog steeds. Daarom heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Zet je telefoon ongeveer 10 minuten uit. Kun je nu weer bellen en internetten in Nederland?



Mochten de problemen nog niet opgelost zijn, dan kun je het beste jouw simkaart in een andere telefoon doen en een andere simkaart in jouw telefoon doen. Zo kunnen we zien waar dit aan ligt: aan je simkaart of aan de instellingen van je telefoon. Met deze informatie kunnen we je vervolgens verder helpen.



Als je de volgende keer weer niet kunt internetten en bellen in het buitenland, kun je ook proberen om handmatig naar een netwerk te zoeken. Dit kan in de netwerkinstellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere buitenlandse netwerken. Kies een netwerk waarmee je wel een verbinding kunt krijgen.



Laat je weten of het is opgelost?



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,

nadat ik thuis weer mijn wifi verbinding had waren de problemen al verholpen (binnen Nederland). Ik zal evengoed mijn telefoon 10 minuten uitzetten om te kijken of de reset iets uithaalt.

Waarschijnlijk ga ik morgen weer naar Duitsland, dus dan kan ik dat gelijk uitproberen.

Handmatig zoeken naar een netwerk heb ik afgelopen weekend ook geprobeerd maar ik bleef de melding krijgen dat ik mogelijk geen internet zou hebben als ik van provider veranderde (!)|.

Ik hou je op de hoogte.



Groetjes, Sandra
Hoi SandraC,



Wat fijn dat je thuis wel weer bereik had.



Het lijkt erop dat je dit probleem alleen in het buitenland hebt.



Ik ben benieuwd of je nu wel bereik hebt in Duitsland, nu Samantha je simkaart heeft gereset!



Hoor het graag van je.



Groetjes,

Asma

Reageer