Skip to main content
Ik ga voor langere tijd naar het buitenland, is er een Simyo-abonnement waarmee ik zonder extra kosten, kan bellen in het buitenland en naar Nederland?
Dat is helaas niet mogelijk. Als je voor langere tijd in het buitenland verblijft kun je het beste ter plekke een simkaart aanschaffen (prepaid is vaak het makkelijkste, voor een abonnement doen ze meestal een credit check). Je kunt weliswaar met Simyo in het buitenland bellen maar dat is relatief duur. Ik woon al jaren in de UK en ik peins er niet over om mijn Simyo aansluiting hier te gebruiken. Om welk buitenland gaat het in jouw geval? Misschien dat er iemand is die specifieke tips heeft voor dat land.
Ja ik snap het, maar we gaan door Europa reizen. Dat zou betekenen dat we voor elk land weer een andere kaart zouden moeten kopen. T-Mobile gaat binnenkort de kosten voor buitenland vanuit je lopende bundel afhalen, dus ik denk dat ik dan genoodzaakt ben om over te stappen naar T-mobile. Belangrijkste is namelijk dat ik wel m'n nummer wil houden.
Ik ben bang dat je bij Simyo niet veel verder komt, er zijn standaardtarieven die verschillen per land (per zone om precies te zijn), en tot nu toe is niet bekend of Simyo op korte termijn voordelige buitenlandbundels gaat introduceren. Het is wel iets waar regelmatig om gevraagd wordt. Dat van T-Mobile is interessant, het lijkt sterk op wat mijn provider hier (Three) al een tijdje aanbiedt, namelijk dat bellen en sms'sen naar de UK in bepaalde landen gewoon van je binnenlandse bundel af gaat.
Hoi Lady,



Wat leuk dat je je vraag hier stelt.



Het klinkt heerlijk die geplande reis door Europa:D Zoals Scotsman(:D) al aangeeft, heeft Simyo geen mogelijkheid om zonder extra kosten in het buitenland te kunnen bellen. Ik kan je ook geen beter alternatief bieden dan een prepaid aanschaffen in het land van bestemming. Simyo heeft de focus gelegd op andere vlakken, zoals de nieuwe applicatie en online omgeving.:)



Om je nummer te behouden kun je een aanvraag nummerbehoud indienen via je nieuwe provider. Zo zeg je ook je abonnement bij Simyo op. En gaat je nummer niet verloren;)



Wanneer start je met je reis?

Reageer