Skip to main content
Beste Simyo,



Ik ga vanaf eind augustus een jaar in Ierland studeren en heb het geluk dat nu net de regels voor mobiel internetten en bellen aangepast zijn binnen de EU. Echter ga ik wel een jaar weg en las ik dat er de voorwaarde gehanteerd kan worden dat als je langer dan 4 maanden achtereen vaker in het buitenland gebruik maakt van je abonnement hier alsnog extra kosten voor opgelegd kunnen worden.



Hoe zit dit precies? Is het beter om toch een prepaid aan te schaffen?



Groetjes,

Annemiek
Hoi Annemiekjeb,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat leuk dat je een jaar in Ierland gaat studeren! Gelukkig kun je sinds 15 juni volgens de Europese regelgeving nu ook je Nederlandse bundels in Ierland gebruiken. Om misbruik hiervan te voorkomen, heeft de Europese Unie hier wel regels voor bedacht. Het is inderdaad zo dat je je bundels niet meer dan 4 maanden in het buitenland mag gebruiken. Een uitzondering hierop is als je een aantoonbare duurzame band met Nederland hebt.



Geen zorgen, er worden niet zomaar extra kosten in rekening gebracht. Als we door je verbruik twijfelen of je een duurzame band met Nederland hebt, vragen we je eerst of je dit aan kan tonen. Vervolgens heb je nog twee weken om dit aan te tonen, of om je verbruik aan te passen. Pas daarna kunnen we extra kosten in rekening brengen. De extra kosten die we dan in rekening brengen, kun je hier vinden. Meer informatie hierover kun je vinden in onze Algemene Voorwaarden, bij 'Hoofdstuk 21: Uw mobiel gebruiken in het buitenland'.



Voor Prepaid geldt ook dat je deze zonder duurzame band niet het hele jaar in het buitenland mag gebruiken. Daarnaast kun je met een Prepaid niet internetten in het buitenland. Mocht je dus toch niet aan de voorwaarden van een duurzame band voldoen, dan kun je het beste ter plekke in Ierland een simkaart kopen.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha

Reageer