Hallo iedereen,
De aankomende maanden ben ik op reis door Latijns-Amerika. Ik ben op dit moment in Mexico en reis vanaf daar verder.
Een aantal dagen gelden werd ik wakker met een gemiste oproep… en een SMS van Simyo, dat mijn tegoed onder de €2 is. Gek, want ik heb dit tegoed helemaal niet gebruikt.
In de app zie ik inderdaad dat ik kosten heb gemaakt van €2,54 en €4,58. Allebei om 14.21 uur Nederlandse tijd. Bij mij is dat 6.21 uur. Ik sliep dus nog en heb bovendien geen telefoon opgenomen of iemand gebeld.
Ik neem contact op met de klantenservice van Simyo. Deze geeft aan dat het ligt aan een issue die zij hebben met de voicemail. Ze gaan checken of ik deze kosten vergoed kan krijgen en adviseren mij om de volgende keer mijn voicemail uit te schakelen wanneer ik buiten Europa reis.
Ik vraag hoe ik dat kan doen. Zij vertellen me dat dit alleen vanuit Nederland kan. Als ik vervolgens aangeef dat ik de komende maanden nog buiten Europa op reis ben en de voicemail dus niet kan uitschakelen, en of ik de kosten die ik eventueel ga maken dan vergoed krijg, wordt mij verteld dat ze dit niet kunnen toezeggen.
Voor de volledigheid: ik reis vaker buiten Europa, zet mijn voicemail nooit uit en heb deze issue nog nooit eerder gehad. Het is dus geen kwestie van “dat had je moeten weten.”
Nu zit ik hier wel mee. Ik kan mijn voicemail niet uitschakelen en krijg dus blijkbaar noodgedwongen kosten vanwege een issue aan de kant van Simyo wanneer iemand mijn voicemail inspreekt, maar krijg deze kosten misschien niet vergoed. Kortom: de komende maanden maak ik kosten waar ik niets aan kan of had kunnen doen.
Hebben meer mensen dit probleem? Weet iemand hoe ik deze kosten kan voorkomen?