Skip to main content

.

Hallo iedereen,

 

De aankomende maanden ben ik op reis door Latijns-Amerika. Ik ben op dit moment in Mexico en reis vanaf daar verder.

Een aantal dagen gelden werd ik wakker met een gemiste oproep… en een SMS van Simyo, dat mijn tegoed onder de €2 is. Gek, want ik heb dit tegoed helemaal niet gebruikt.

In de app zie ik inderdaad dat ik kosten heb gemaakt van €2,54 en €4,58. Allebei om 14.21 uur Nederlandse tijd. Bij mij is dat 6.21 uur. Ik sliep dus nog en heb bovendien geen telefoon opgenomen of iemand gebeld. 

 

Ik neem contact op met de klantenservice van Simyo. Deze geeft aan dat het ligt aan een issue die zij hebben met de voicemail. Ze gaan checken of ik deze kosten vergoed kan krijgen en adviseren mij om de volgende keer mijn voicemail uit te schakelen wanneer ik buiten Europa reis.

Ik vraag hoe ik dat kan doen. Zij vertellen me dat dit alleen vanuit Nederland kan. Als ik vervolgens aangeef dat ik de komende maanden nog buiten Europa op reis ben en de voicemail dus niet kan uitschakelen, en of ik de kosten die ik eventueel ga maken dan vergoed krijg, wordt mij verteld dat ze dit niet kunnen toezeggen.

 

Voor de volledigheid: ik reis vaker buiten Europa, zet mijn voicemail nooit uit en heb deze issue nog nooit eerder gehad. Het is dus geen kwestie van “dat had je moeten weten.”

 

Nu zit ik hier wel mee. Ik kan mijn voicemail niet uitschakelen en krijg dus blijkbaar noodgedwongen kosten vanwege een issue aan de kant van Simyo wanneer iemand mijn voicemail inspreekt, maar krijg deze kosten misschien niet vergoed. Kortom: de komende maanden maak ik kosten waar ik niets aan kan of had kunnen doen. 

 

 

Hebben meer mensen dit probleem? Weet iemand hoe ik deze kosten kan voorkomen?

 

 

Hoi @AnoukF98,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Wat vervelend dat je onbewust kosten hebt gemaakt. Ik zie dat hier inmiddels ook al een vergoeding voor is ingediend. Dit beltegoed ontvang je dus weer terug op je aansluiting. 

Het is wel mogelijk je voicemail aan en uit te zetten vanuit het buitenland. Vanuit het buitenland kan voicemail alleen uit en aangezet worden door middel van een sms 'UIT' of 'AAN' naar 1233. Informatie over je voicemail kan je hier ook altijd terugvinden.

Hopelijk lukt het om je voicemail uit te zetten en zo kosten in de toekomst te voorkomen.

Groetjes,
Ashley


Wel vreemd dat deze kennis bij de klantenservice niet aanwezig is en bij jou wel!?😉


Wel vreemd dat deze kennis bij de klantenservice niet aanwezig is en bij jou wel!?😉

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, @Ron H . Dit is zeker iets om intern verder te laten onderzoeken. Aangezien je vraag is beantwoord, @AnoukF98 , zal ik dit topic hierbij sluiten!