.

Beantwoord

Ik ben wel verbonden maar heb geen internet in Duitsland. Hoe komt dat?

  • 11 June 2017
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Sinds drie dagen krijg ik geen internet via roaming. Ben in Duitsland en de provider is Telekom.DE. heb extra MBs bijgekocht. Had tot voor kort een limiet ingesteld, om mijn verbruik te beperken. Maar omdat de roamingkosten nu hetzelfde zijn als NL, heb ik die limiet sinds twee dagen ongedaan gemaakt. Weer MBs bijgekocht, maar al drie dagen geen internet. Snap echt niet waar het aan ligt. Via de WiFi werkt t prima.
icon

Beste antwoord door Asma 14 June 2017, 10:22

Bekijk originele reactie

2 reacties

Staat roaming aan?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Keesje8,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je niet kunt internetten in Duitsland. Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is, vooral nu je extra MB's hebt gekocht. :(

Volgens onze gegevens staat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' wel aan op Mijn Simyo. Voor de zekerheid heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je controleren of de optie (data)roaming aanstaat op je telefoon. Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Wanneer je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord. Als je 'EU-internet' aan hebt staan op je telefoon, dan kun je dit het beste ook even uitschakelen.

Laat je ons weten of het lukt met de instellingen?

@ Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer