Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik ben niet aangemeld bij een netwerk in het buitenland. Wat nu?


Het lukt mij niet om met mijn telefoon te bellen in het buitenland. (Duitsland) Als ik wil bellen verschijnt de melding 'Niet aangemeld bij netwerk'. Op mijnsimyo staat bellen in buitenland aan. Heb via forum alle stappen doorlopen om mobiel beschikbare netwerken te vinden. Er zijn er drie, maar zowel via automatisch voorkeursnetwerk selecteren als handmatig een van deze drie kiezen, lost het probleem niet op. Kunnen jullie hier naar kijken. Hebben jullie de oplossing?
icon

Beste antwoord door Caspar 22 juli 2017, 16:43

Hoi JansenWillem,



Wat vervelend dat het je niet lukt om te bellen in het buitenland. Goed van je dat je handmatig andere netwerken hebt geprobeerd.



Ik heb de buitenland instellingen gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel uit en aan, zodat de reset voltooid wordt. Laat je me weten of het heeft geholpen?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi JansenWillem,

Wat vervelend dat het je niet lukt om te bellen in het buitenland. Goed van je dat je handmatig andere netwerken hebt geprobeerd.

Ik heb de buitenland instellingen gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel uit en aan, zodat de reset voltooid wordt. Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Goedemiddag, ik heb hetzelfde probleem. Tevens ook bellen in buitenland aanstaan maar hij zegt dat geen van de netwerken beschikbaar is. Graag hoor ik hoe dit zsm opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wietske,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen verbinding kunt maken in het buitenland! Ik heb ook jouw buitenlandoptie een reset gegeven, waarmee ik de instellingen opnieuw heb aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan nog je telefooninstellingen nalopen? Dat kan met behulp van deze pagina.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Beste forum medewerk(st)ers,

Bellen in buitenland staat aan, maar toch kon ik gisteren niet vanuit Londen bellen. De telefoon zag ook geen netwerken, dus die kon ik niet handmatig instellen. Wat te doen?

Bedankt,
Nico
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Nico,

Ah, balen dat je niet kon bellen. Goed dat de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat!

Ik heb je aansluiting bekeken. Ik zie dat je simkaart vandaag verbinding heeft gemaakt met het Engelse netwerk. Kan je nu al bellen?

Groetjes,
Ashweeta
Bedankt Ashweeta,

Ik ben niet meer in Engeland, dus kan het niet testen. Zal het binnenkort testen vanuit Belgie.

Groet,
Nico
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nico,

Dank voor je terugkoppeling! Ik ben benieuwd 🙂 Tot dan!

Groetjes,
Jihane
Beste helpdesk medewerk(st)ers,

Gisteren was ik in België, maar weer kon ik niet bellen. 'Bellen in het buitenland' staat aan. Wat te doen?

Is er een manier om vanuit Nederland te testen of bellen in het buitenland werkt?

Groet,
Nico
Hoi Nico.

Goedemorgen.
Kreeg je in België wel netwerken te zien?
Hoi Friesian,

Bedankt voor je snelle reactie.

Nee, ik kreeg de melding "geen netwerk beschikbaar" (o.i.d.)
Hoi Nico

Testen of bellen werkt in buitenland zal echt in het buitenland moeten gebeuren. Ik verwacht een reset van de buitenland optie bi moderatorj Simyo. Misschien is een nieuwe simkaart nodig maar dat vermeld de moderator.

Persoonlijk zou ik voor voor de zekerheid een extra (prepaid (ander netwerk)) simkaart meenemen, wellicht een (goedkope) reserve telefoon, vaak handig, bijvoorbeeld een dual-sim.
Bedankt Friesian. Moet ik zelf iets doen voor wat betreft de moderator? Zoja, waar vind ik die?
Hij of zij neemt contact op via dit topic, misschien in het weekend en anders maandag.

Graag gedaan.
Fijn weekend nog Nico ! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Nic0,

Super onhandig dat je in België geen verbinding kreeg met het netwerk! Goed dat je hier contact over opneemt.

Om in het buitenland gebruik te kunnen maken van het netwerk, is het belangrijk dat de instellingen op je telefoon en het netwerk goed staan. De optie 'bellen in en naar het buitenland' staat inderdaad aan. Heb je ook gecontroleerd of de opties voor roaming in je telefoon aan staan? Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset voor gebruik in het buitenland. Hierbij wordt je simkaart voor deze diensten opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je jouw telefoon voor tien minuten uitzetten?

Uiteraard kunnen we pas controleren of dit heeft geholpen als je weer in het buitenland bent. Zou je dit willen testen zodra je weer de grens over gaat? Mocht het dan nog steeds niet lukken, dan raad ik je aan direct contact met ons op te nemen. Zo kunnen we beter uitzoeken waar het precies mis gaat, goed?

@ Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Els

Reageer