.

Beantwoord

Ik ben in Zwitserland en kan geen verbinding krijgen met het mobiele netwerk. Wat nu?

  • 9 June 2017
  • 2 reacties
  • 1516 Bekeken

iK ben in zwitserland en kan geen verbinding krijgen met het mobile netwerk ?
icon

Beste antwoord door Samantha 13 June 2017, 10:38

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Loekie2017,

Jammer dat je geen verbinding krijgt, ik zal stap voor stap je proberen te helpen.

Als je internet in het buitenland wilt gebruiken kan dat alleen met Sim-Only, dus niet met prepaid, dit geldt niet voor bellen!
Voor internet moet dit gebruik in het buitenland aanstaan op Mijn Simyo
Op je toestel moet 'roaming' aanstaan (soms is er een aparte roaming voor bellen en internetten).
Het blijkt dat sommige iPhones en Android toestellen een optie hebben voor internet in de EU. Deze optie moet UIT staan, hoe tegenstrijdig het ook klinkt.

Bij de instellingen voor mobiele netwerken zet je het beste de APN op portalmmm.nl Gebruikersnaam KPN Wachtwoord gprs (let op, kleine letters)
Laat je mobiel nu zoeken naar beschikbare netwerken, kies er één, als het goed is heb je verbinding, lukt het niet kies dan een andere.
Meestal hoef je het toestel niet opnieuw te starten, soms wel.

Helpt dit allemaal niet dan zal een moderator je simkaart een reset geven en je hierover informeren.
Badge +7
Hoi Loekie2017,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je geen verbinding krijgt met het mobiele netwerk in Zwitserland! Hier is een hele logische verklaring voor. De optie 'Bellen in/naar het buitenland' stond nog niet aan op Mijn Simyo. Ik zie dat je deze inmiddels hebt aangezet, heel goed!

Ik zie dat je inmiddels wel hebt kunnen bellen. Is het probleem nu opgelost?

Groetjes,
Samantha

@Franswon, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer