Skip to main content

.

Ik ben in zuid Korea maar er komt geen netwerk, wat nu?
Hoi Arnovanrooijen,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je geen netwerk krijgt daar in Zuid-Korea! Ik heb de instellingen van je simkaart nagekeken, en deze lijken allemaal juist te staan.



Toch heb ik je simkaart voor de volledigheid een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk heb je daarna wel een verbinding.



Mocht dit niet zo zijn, dan raad ik je aan om handmatig naar een netwerk te zoeken. Dit kan in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen meerdere buitenlandse netwerken. Kies het netwerk dat het beste werkt.



Als dit ook niet helpt, kun je het beste een kruistest uitvoeren. Je stopt jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar de oorzaak hiervan ligt: bij je simkaart of bij de instellingen van je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna verder helpen.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,



Ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld, telefoon uitgedaan en na ruim 10 min weer opgestart, geen resultaat, handmatig netwerk gekozen maar op het moment als ik die aanvink gebeurt er verder niets, toen de wissel met de simkaarten gedaan, mijn simkaart pakt meteen een netwerk in de andere telefoon, zo ook de andere simkaart in mijn telefoon, daarna weer terug gewisseld en wederom geen netwerk op mijn telefoon, wat nu?



Mvg Arno
Hoi Arno,



Wat jammer dat je nog geen verbinding kunt maken 😞



Je geeft aan dat er niets gebeurt zodra je het netwerk handmatig aanvinkt. Heb je 1 netwerk getest of meerdere? Je mag gerust alle netwerken proberen die in het rijtje staan en degene gebruiken die werkt.



Verder is het lastig dat het wisselen van simkaart niet echt een eenduidig resultaat heeft gebracht. Jouw simkaart werkt in een ander toestel en een andere simkaart ook in de jouwe. Conclusie, het ligt aan de combinatie van jouw telefoon en onze simkaart. Heeft hij het voorheen wel netjes gedaan? Je kunt nog proberen dataroaming aan te zetten. Dit wil in sommige gevallen wel eens nodig zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat je kosten krijgt voor data in het buitenland. Deze optie staat netjes uit.



Als laatste wil ik graag weten of je jouw telefoon specifiek hebt ingesteld op 4G. Wat is bijvoorbeeld de APN die jij bij je mobiele gegevens hebt staan? Dit hoort portalmmm.nl te zijn. Als je mij kunt laten weten welke telefoon je gebruikt, kan ik nog wat meer tips geven wat betreft de instellingen. Ik hoor het graag van je.



Groetjes,

Angela
Hallo,



Alle netwerken die ik aan vink werken niet, we zijn via Finland gevlogen daar pak ik gewoon een netwerk, btw 2 jaar geleden had ik in Japan ook geen netwerk, dataroaming aanzetten heb ik gedaan en dat helpt ook niet, aangezien ik per 1 juni mijn internet weer heb stopgezet heb ik alle opties uit staan, ik heb een iPhone 5S.



Mvg Arno
Hoi Arno,



Je kunt je bundels niet gebruiken in het buitenland. De kosten hiervoor zijn sowieso buiten de bundel. Je kunt de optie voor internet in het buitenland dus eventueel weer aanzetten om verder te testen. In je iPhone heb je via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data, de mogelijkheid om hem op 3G te zetten. Dit kan in sommige gevallen wel eens helpen.



Op het moment dat dit ook niet helpt kan ik als laatste resort nog de netwerkspecialist van KPN gaan bellen voor je om je connectie door te meten.



Laat je weten of je verder wilt testen?



Groetjes,

Angela

Reageer