.

Hoge kosten door uitzetten vliegtuigstand. Hoe kan dit?

  • 2 September 2022
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

Badge

Beste lezer/simyo medewerker,

 

2 dagen terug al contact proberen te krijgen maar helaas tot heden nog geen succes.

Na een hele lange tijd te hebben gespaard was het dan eindelijk zo ver. Een vakantie naar Turkije. Netjes de telefoon op vliegtuigstand. Turkije valt bij Simyo helaas niet onder zone 1. Dit wist ik gelukkig van te voren maar is niet altijd van toepassing bij elke provider. Van het moment dat ik mijn vliegtuigstand uitzette kreeg ik direct het welbesproken smsje, u heeft 45 euro aan kosten verbruikt???? Direct gekeken maar internet stond al uit, 5 seconden later, u heeft 60 euro verbruikt en uw internet word uitgezet (die aL uitgezet was. Ook kreeg ik 6 sms’jes, welkom in Turkije, welkom in Kroatië, welkom in Bulgarije. Vliegtuigstand stond echt aan. Ik begrijp dat Simyo slechts de aanbieder is van mijn abonnement en ik zelf verantwoordelijk ben voor de kosten maar toch begrijp ik niet hoe het zo snel en hoog heeft kunnen oplopen. Binnen enkele seconde van de switch van vliegtuigstand naar het uitzetten (zonder internet aan).

Ik vind het zelf heel treurig dat dit nu is gebeurd en weet ook even niet hoe ik dit zo makkelijk kan betalen. Ik heb een oudere telefoon en dacht daarbij een goedkopere optie voor mezelf aan te schaffen met een Sim only. Dat blijft nu voor mij heel anders te zijn. Hopelijk ziet Simyo dat er soms fouten en uitzonderlijke situaties zijn wanneer kosten buiten bundel gemaakt worden. zijn er gevallen die bepaalde coulance kunnen treffen? Ik hoor het graag van jullie. 
 

alvast bedankt aan iedereen die de tijd nam om mijn bericht te lezen.

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Quinn24,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten en dat dit nogal verwarrend voor je is. Wegens enorme drukte op verschillende kanalen is de responstijd langer dan dat je van ons gewend bent. Onze excuses daarvoor! Als de internetoptie in Mijn Simyo aanstaat kan het wel eens voorkomen dat er alsnog internet wordt geregistreerd op de simkaart ondanks dat je de vliegtuigmodus aan hebt. Ook komt dit wel eens voor als je de optie '’automatisch verbinden'’ aan hebt in je toestel. Je toestel maakt dan verbinding met het netwerk wat op dat moment het sterkst is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reageer