Skip to main content
Beantwoord

hoge kosten

  • 18 July 2024
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Beste Simyo

Ik begrijp er niets van.

Ik heb toch nog voldoende internet en belminuten?

Ik had toch ook een plafond ingesteld ? 

Kunt u dit ongedaan maken ?

Mijn moeder is dementerende en nu kan ik niet iedere dag naar huis bellen.

Ik app nu mijn zus om me over moeder te informeren maar ik kan niet zelf bellen dat is heel naar. Ik ben tot 26 juli op vakantie. 

Hoe komen die kosten dan? Kunt u me dat alsjeblieft specificeren zodat ik het snap?

Alvast dank 

Mvr groet Nicole

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Indien mogelijk, verwijder je mobiele nummer @Nicole Heezen , dit is een openbaar forum 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nicole Heezen,

Bedankt voor je bericht. Allereerst wil ik je erop wijzen dat het delen van persoonlijke gegevens op een openbaar forum niet veilig is. Daarom heb ik uit voorzorg het telefoonnummer uit je bericht verwijderd (bedankt voor de melding @J.D.L.!).

Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Seren

Beste Seren,

ik heb die sms niet ontvangen.

er staat dat ik (op een of andere manier) afgemeld ben voor iCloud/sms???

het bedrukt me echt 

groetjes Nicole 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Nicole Heezen,

Bedankt voor je reactie. Wat gek dat je de sms’jes niet hebt ontvangen.

Heb je al een prive bericht verstuurd naar mijn collega? Zij kijkt graag even met je mee.

Groetjes,
Ashley

Reageer