Skip to main content

.

Hallo team Simyo,

Ik kreeg vanochtend dit sms:

Let op! Je hebt € 48,40 aan kosten voor internet in het buitenland gemaakt. Bij € 60,50 wordt je internet geblokkeerd. Wil je blijven internetten? Sms JA naar 1330. Tip: gebruik WiFi om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo

Ik was op de boot van Genova naar Porto Torres.

Ik wist helemaal niet dat verbinding met een satelliet mogelijk was! Ik had geen verbinding in de cabine dus dacht ook niet aan mijn 4G uit te zetten, er was sowieso geen verbinding...

Het lijkt erop dat deze satelliet verbinding is gebeurd tijdens mijn nacht slaap, dus ik heb de "waarschuwing" sms gemist ☹️

Wat kan ik doen om deze hoge kosten niet te moeten betalen? Ik heb niet bewust deze verbinding gebruikt...

In afwachting voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Sylvia Lai-Esquivel

PS Ik heb ook een privebericht naar Roeqajja verstuurd, ik heb het gegoogled en zo kwam ik bij de berichten van de Simyo forum waar zij heeft al anderen geholpen die dezelfde situatie hadden meegemaakt, daarom stuurde ik haar die privebericht. Hopelijk kunnen jullie mij ook helpen 🤞🏻🥺

Hi @sesquimo,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er extra kosten zijn ontstaan vanwege een satellietverbinding! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingen per sms zodat je op de hoogte bent van de eventuele extra kosten die er gemaakt kunnen worden. Bij de waarschuwingsberichten die wij versturen is het belangrijk om actie te ondernemen om extra kosten te voorkomen. Wij kunnen het ons voorstellen dat het kan voorkomen dat je onze waarschuwingsberichten mist. 

Ik wil je als tip meegeven om in het vervolg bijvoorbeeld handmatig een netwerk te selecteren, je toestel op vliegtuigmodus zetten of je internet uitschakelen. Hiermee voorkom je het om extra kosten te maken doordat je simkaart verbinding maakt met een satelliet. Je simkaart zoekt namelijk altijd het sterkste netwerk op. Op dat moment was dat dus de satellietverbinding.

Ik wil graag overleggen met onze financiële afdeling of wij iets kunnen doen aan de gemaakte kosten. Ik zie nu inderdaad dat je mij een privébericht hebt gestuurd. Ik help je dan ook graag verder via deze weg 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Super bedankt voor je snelle reactie Roeqajja!

Ik heb net je privebericht beantwoord 😊

Reageer