.

Beantwoord

Hoe zorg ik dat ik in het buitenland 3G kan ontvangen?

  • 28 August 2018
  • 2 reacties
  • 217 Bekeken

Badge +2
Hallo,

Ik ga volgende week naar Zweden voor werk.
Maar ik zou graag willen weten hoe ik mijn 3g in het buitenland kan gebruiken?
Moet ik dit ergens op mijn Simyo account aanzetten of zouden jullie dat ook voor mij kunnen doen?
Zodat ik in Zweden ook gwn gebruik kan maken van mijn 3g.
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 August 2018, 22:48

Bekijk originele reactie

2 reacties

Goedenavond Patryk - @Patryk

Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat je internet (3G) wilt kunnen gebruiken in het buitenland. Graag wil ik je vragen om even op je profielpagina in te vullen merk en type telefoon - prepaid of sim only. Voor anderen, voor mij als helpende klant en voor de moderator van Simyo is dit vaak een fijn hulpmiddel. Wat basisinformatie helpt ons om goed te kunnen helpen.

Heb je prepaid kun je geen internet gebruiken via Simyo in het buitenland. Je bent dan daartoe aangewezen op WiFi en/of een lokale simkaart.

Bij sim only kun je internet gebruiken in het buitenland.
Let wel maak je een boottocht houdt er dan rekening mee dat dit zone 4 is - maritiem erg duur ( vaak satelliet netwerk ).

@franswon is degene die een checklist buitenland heeft opgesteld waar niet alleen ik graag gebruik van maak lees deze goed door en aan de hand daarvan alles goed instellen op Mijn Simyo en je telefoon.

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.


Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

  • Hou je ons op de hoogte?
Fijne tijd gewenst in Zweden en mocht je eventueel in de gelegenheid zijn om aldaar foto's te maken van het land dan zou je misschien wat foto's met ons willen/kunnen delen in het foto-topic van @de leon.

Groetjes en veel suuk 6 in Zweden.
Friesian
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Patryk ,

Welkom op het Forum!

Goed dat je dit navraagt! Je kan in Zweden internetten vanuit je internetbundel. Op je aansluiting zie ik dat de instellingen voor in het buitenland goed staan. Dat is mooi! Als je nog de APN instellingen in je telefoon doorloopt, weet je zeker dat het internet gaat werken in Zweden. In Friesian zijn bericht kan je lezen hoe de APN moet staan.

Ik wens je veel succes in Zweden!

@Friesian Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer