.

Beantwoord

Hoe werkt straks het bellen vanuit Spanje?


'Goedemorgen,
ik woon in Spanje Ik heb hier een Spaans abonnement,maar daarnaast een Simyo abbonnement om vanuit NL bereikbaar te blijven. Kan ik nu mijn Spaanse abonnement opzeggen en gewoon naar NL bellen zonder hoge kosten te krijgen?'.Kan ik mijn Simyio abonnement ook gebruiken om naar Spaanse nummers te bellen?
Gaan de tarieven in 2017 omhoog of verdwijnt dan de toeslag van 0,06?
icon

Beste antwoord door Ray 1 April 2016, 14:03

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Je moet nog steeds extra betalen alleen is het nu vele malen minder!

Medio 2017 wordt het helemaal afgeschaft roaming dus betaal je als het goed is niks meer extra.

Mvg,

Simnlru
Je gaat na 30 april tijdelijk (wegens technische redenen) alleen 6 cent eu toeslag betalen.

Als die technische problemen opgelost zijn ga je vanuit de bundel betalen + 6 cent per minuut eu toeslag.

Medio 2017 betaal je alleen nog uit de bundel (die je ook in Nederland gebruikt)

Is je standaard bundel op dan betaal je de buiten de bundel kosten.
Reputatie 7
Badge +10
Hola Doris 😉

Welkom op het Simyo Forum.

Er gaat voor jou het een en ander fiks voordeliger worden met al die wijzigingen 🙂 Ik snap dat je nu komt vragen wat er precies gaat gebeuren.

Zoals je ziet heb ik het antwoord van Raytje gemarkeerd als antwoord. Hij legt je namelijk precies uit wat er gaan veranderen de aankomende tijd en wat jij hieraan gaat hebben. Nog een kleine aanvulling; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen het bellen naar Nederlandse of Spaanse nummers. Het verschil zit hem alleen in de zone's of terwijl het binnen en buiten de EU verschil.

Laat je het weten als je hier toch nog vragen over hebt?

@Raytje & Simnlru, heel erg bedankt voor jullie uitleg :)

Groetjes,
Angela
Buenos dias Angela,

Hartelijk dank voor het snelle antwoord van jou en Raytje/Simniru.
Dus, als ik het goed begrijp kan ik mijn Spaanse Vodafone abonnement overboord gooien en kunnen mijn man en ik vanaf 2017 gewoon zorgeloos met onze Nederlandse Simyo abonnementen bellen?

Groetjes,

Doris
Reputatie 7
Badge +10
Buenas tardes Doris,

Mijn kennis van de Spaanse taal gaat niet heel ver, dus ik hoop dat ik nog in de goede hoek zit ;)

Dat begrijp je helemaal goed 🙂 Tegen de tijd dat het mogelijk is om volledig uit je Nederlandse bundels te kunnen bellen zonder EU-toeslag, zullen wij dit laten weten aan je. Op dit moment is het nog niet bekend wanneer dit precies in 2017 gaat plaatsvinden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Het enige waar Doris mee rekening zou moeten houden zijn de hogere kosten die Spaanse vrienden en bekenden krijgen als ze niet meer je Spaanse Vodafone nummer kunnen bellen maar een (voor hun) buitenlands nummer (van Simyo) moeten kiezen. Maar misschien wordt Doris nooit gebeld door Spaanse vrienden of bekenden...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Scotsman,

Goed punt! Dat moet Doris niet vergeten natuurlijk.

Groetjes,
Caspar
Badge
Laatste reactie is een jaar geleden.
Graag een simpel ja/nee op de volgende vraag.

Ik heb nog 100 belminuten in mijn maandbundel.
Ik zit in Spanje.
Ik bel 10 minuten naar een Spaans nummer.

Gaan die minuten uit mijn bundel en kosten mij dus niets ?

Gr,
Erika
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Zucht,

Deze minuten gaan uit je bundel!
Badge
Hoi Franswon,

Duidelijk, bedankt
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Erika,

Welkom op het Forum!

Ik zie dat je er inmiddels uit bent gekomen met Franswon, dat is fijn!

Het klopt wat hij zegt! Sinds 1 juni 2017 zijn de roamingkosten te komen vervallen. Dit houdt in dat jij je bundels kunt blijven gebruiken binnen de EU. Houd er rekening mee dat dit alleen geldt als je het netwerk gebruikt van onze roamingpartners. Wanneer je vanuit Nederland naar Spanje belt, valt dit weer buiten je bundel. Dit komt omdat je dan ons eigen netwerk gebruikt. Meer informatie vind je hier.

Laat je het weren als je hier meer vragen over hebt?

@Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer