.

Beantwoord

Hoe weet ik of ik in zone 1 zit?

  • 28 July 2017
  • 2 reacties
  • 234 Bekeken

Hoe kan ik checken of de plaats waar ik mij bevind binnen de zone 1 valt?
Ik ga naar Lesbos binnenkort, dit valt onder Griekeland maar ligt wel vlak bij Turkije.

ik wil niet voor ongaangename verassingen komen te staan wat betreft de telefoonrekening.
icon

Beste antwoord door Jihane 31 July 2017, 15:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Beter is even vragen welke Griekse providers daar veilig gebruikt kunnen worden qua kosten. Een moderator kan dan een overzicht geven. Het enige wat jij dan hoeft te doen is de telefoon aldaar vastleggen op (een van) die providers.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roland,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je deze vraag stelt 🙂 Je vindt hier een overzicht van de zones en welke landen daartoe behoren. Lesbos staat daar niet specifiek op, want het is gewoon deel van Griekenland. Je kunt dat vergelijken met bijvoorbeeld Terschelling - dat staat nergens op een lijst, omdat het tot Nederland behoort. In Griekenland kun je gewoon je bundels gebruiken. Maar ik snap jouw zorg goed!

Je krijgt een sms zodra je over een bepaalde grens gaat, of zodra je toestel verbinding maakt met een netwerk van een ander land. Maakt je telefoon dus ineens verbinding met een Turks netwerk? Dan krijg je daar een sms over. Je kunt dan onmiddellijk via Instellingen > Aanbieder (op je toestel) een ander netwerk kiezen.

Hieronder heb ik de netwerken in Griekenland op een rijtje gezet:

COSMOTE Mobile Telecommunications S.A.
Vodafone (Panafon S.A.)
Wind Hellas Telecommunications S.A. (STET)

Je kunt dus met één van deze netwerken verbinden.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer