.

Beantwoord

Hoe voorkom ik nog hogere kosten in Amerika?

  • 26 May 2016
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Hi,

Ik ben sinds gisteren in Amerika. Ik zie dat mijn datakosten flink zijn opgelopen gisteren. Hierdoor staat mijn factuur voor mei verdriedubbeld.:(:(:( Ik wil geen hogere kosten. Ik bel via Whatsapp, mail en verstuur whatsapjes. Allemaal via wifi. Wat kan ik wel en niet doen in Amerika om hogere kosten te voorkomen?

Ik hoor graag snel?
icon

Beste antwoord door Ray 26 May 2016, 17:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Als je alleen van Wifi gebruik wil / gaat maken in de VS dan zou ik z.s.m. ergens inloggen op je Mijn Simyo en via instellingen - netwerkinstellingen de optie internet in het buitenland uitzetten.

Wil je er toch gebruik van kunnen maken zorg dan in ieder geval dat je data uitgeschakeld staat op je telefoon zodra je Wifi gebruikt of je telefoon helemaal niet gebruikt. Dit is trouwens altijd verstandig, niet alleen in het buitenland.
Ok, ik heb internet in het buitenland uitgezet. Hoe komt het dat de kosten zo zijn opgelopen...terwijl ik alleen wifi heb gebruikt? Als ik nu via wifi en whatsapp bel...zijn er dan kosten aan verbonden? Hoe schakel ik de data uit op mijn telefoon?
Nu je internet in het buitenland op netwerk niveau hebt uitgeschakeld ben je wat dat betreft wel save. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt? Lastig om dan uit te leggen hoe je dat uit zet.

Dat je kosten al flink zijn opgelopen kan komen doordat je zowel wifi als data aan had staan. Op het moment dat je Wifi verbinding zwak of zelfs wegvalt gaat je telefoon automatisch over op het dan sterkst aanwezig signaal, jouw Data verbinding. Sommige telefoons doen dat al terwijl het erop lijkt dat je Wifi signaal gewoon goed is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Whd,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je gelijk komt vragen hoe je de kosten kunt voorkomen!

Zoals je ziet heb ik het bericht van Raytje gemarkeerd als antwoord. Wat hij aangeeft klopt namelijk precies. Op het moment dat jouw wifi verbinding traag of instabiel is, hapert of wegvalt, zal er een connectie met het netwerk gemaakt worden. De kosten voor gebruik van data in Amerika zijn niet goedkoop en het is dus verstandig om de optie 'internet in het buitenland' uit te zetten. Dit heb je ondertussen gelukkig gedaan.

Je hoeft de datainstellingen niet uit te zetten in je telefoon. Je bent nu op het netwerk geblokkeerd. Maakt je dus geen zorgen 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Raytje, bedankt voor je duidelijke antwoord!

Groetjes,
Angela

Reageer