Ondanks mijn dataplafond heb al 2 keer de pech gehad dat bij het reizen van een ei land naar een niet eu land ik direct 65 euro extra moest betalen. Als je de sms’jes ontvangt, is het leed al geschied. Je kunt via de app internetten in het buitenland blokkeren, maar dan werkt internet ook niet meer in eu landen. Dit kun je overigens ook gemakkelijk zelf doen door roaming uit te schakelen. Waarom is er bij Simyo niet de optie om alleen internetten buiten de eu te blokkeren?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!
Het is helaas niet mogelijk om alleen internet voor landen buiten zone 1 te blokkeren in je Simyo instellingen.
Om kosten te voorkomen kan je automatische netwerkselectie uitzetten en handmatig een netwerk selecteren.
Ook is het handig om de grenssms’jes goed in de gaten te houden. Deze geven namelijk aan met welk netwerk je verbonden bent en of je bundels daar geldig zijn.
Ik zie dat je het ontvangen van grenssms’jes uit hebt staan waardoor je deze informatie niet binnen krijgt. Ik adviseer dit aan te zetten door “INFO AAN” te sms’en naar 1330.
Groetjes,
Ashley
Hoi Ashley,
Handmatige netwerkselectie is geen goede oplossing, want dit zorgt ervoor dat je soms niet bereikbaar bent, zonder het in de gaten te houden. Jammer dat je dit niet in je Simyo instellingen kunt blokkeren. Verdienmodelletje?
Groetjes Chris
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Als je het automatisch selecteren van een netwerk niet wilt uitschakelen, is het misschien een idee om de grensberichten aan te zetten. Zoals aangegeven, zie ik dat je de grensberichten niet hebt ingeschakeld. Wellicht kun je dit toch doen, zodat je op tijd op de hoogte wordt gesteld van je netwerkverbinding en mogelijke kosten.
Ik kan begrijpen dat je het jammer vindt dat wie die optie niet hebben, ik zal je feedback daarom intern doorzetten.
Groetjes,
Ashley
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.