.

Beantwoord

Hoe stap ik tijdelijk over van Prepaid naar Sim Only?


Badge
Ik heb prepaid bellen omdat ik nauwelijks bel, dus alleen voor noodgevallen. Ik ga 2 weken op vakantie binnen Europa en wil daar kunnen internetten en in geval van nood kunnen bellen. Terug thuis is prepaid bellen weer voldoende. Is dat mogelijk en zo ja, hoe regel ik dat?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jihane 8 June 2017, 13:20

Bekijk originele reactie

12 reacties

Het is mogelijk.. Maar voor 2 weken al die rompslomp? Je zou dan een maandelijks opzegbaar contract moeten nemen, die nogal variëren in de kosten per maand afhankelijk van welke bundels je neemt. Je zult dan eigenlijk na de overgang direct weer moeten regelen dat je weer terug wilt naar prepaid en je moet dan weer nummerbehoud aanvragen als je terug gaat.

Het kan wel, maar een lokaal simkaartje voor die 2 weken lijken mij handiger.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1?c=3
Helaas een rompslomp om in het buitenland ook met je prepaid kaartje te kunnen internetten. Ik heb ook geen zin om in het buitenland op zoek te gaan naar prepaid kaartje, want op je eigen nummer ben je dan niet meer bereikbaar. Voor mij bleef er maar 1 alternatief en dat is overstappen, naar een provider waarbij je met prepaid wel kunt internetten in het buitenland. Ik heb nog wel wat beltegoed staan en dat zal ik kwijtraken, maar dat is niet anders. Sorry Simyo!
Reputatie 7
Badge +7
Als je bij Simyo van prepaid naar abonnement overstapt wordt je beltegoed verrekend met de abonnementskosten.

Met welke prepaid provider kan je trouwens internetten in het buitenland?
Wimj12, ik stap over naar Kruidvat. Maken gebruik van KPN netwerk net als Simyo. Standaard hanteren ze lage beltarieven en het is eenvoudig een internet bundel te kopen. Maar volgens mij zijn er wel meer prepaid providers waarbij je kunt internetten in buitenland.
Begrijpelijk maar wel apart dat er eerst gevraagd wordt of het kan om over te gaan naar een abonnement voor een korte periode. Dan geef ik aan dat het kan, maar wel een rompslomp is (persoonlijke mening) en dan besluit je over te stappen.

Dan had ik net zo goed meteen kunnen adviseren om naar een ander te gaan :8
Reputatie 7
Badge +7
Of een advies moeten geven in de vorm van:

Simpel, gewoon de volgende stappen volgen:
Stap1
Stap2

En je beltegoed wordt verrekend met de abonnementskosten.

Dat klinkt al stukken beter dan jouw advies waarin al heel snel het woord rompslomp opduikt.
Reputatie 7
Badge +7
Of een advies moeten geven in de vorm van:

Simpel, gewoon de volgende stappen volgen:
Stap1
Stap2

En je beltegoed wordt verrekend met de abonnementskosten, dus wat wil je nog meer.

Dat klinkt al stukken beter dan jouw advies waarin al heel snel het woord rompslomp opduikt.

Of een advies moeten geven in de vorm van:


Ik moet niks Wim. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Ook waar.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Datbenik,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je naar het buitenland toegaat! Het is niet meer dan logisch dat je daar ook graag zou willen internetten. Helaas is het, zoals jij ook al weet, niet mogelijk om met een Prepaid-aansluiting te internetten in het buitenland.

Wat kun je dan doen? Je kunt dan het beste overstappen naar een maandelijks Sim Only abonnement. Dit doe je door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & Tarieven > Overstappen naar Sim Only. De overstap gebeurt in één werkdag, dus het valt reuze mee hoeveel gedoe dat is. Sterker nog, het is eigenlijk ontzettend makkelijk. Je beltegoed wordt verrekend met je factuur én je betaalt geen aansluitkosten. Hier lees je nog meer over de overstap van Prepaid naar Sim Only.

Let je erop dat je dan een maandcontract kiest en geen jaarcontract? :)

Als je dan weer terug bent, kun je een nieuwe Prepaid bestelling plaatsen met nummerbehoud. Zodra je nummerbehoud ingaat, vervalt je abonnement en heb je weer een Prepaid aansluiting. Hier lees je meer over die overstap van Sim Only naar Prepaid.

Ik vind 't jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen 😞 Denk je niet dat dat evenveel werk is om te regelen? Het is natuurlijk áltijd jouw keuze, en ik vertrouw erop dat jij weet wat het beste is voor jezelf. Nu heb je tenminste alle informatie.

Trek je aan de bel als je nog andere vragen hebt?

@ Wimj12 en Ray, dank voor het meedenken, heren!

Groetjes,
Jihane
Nou Jihane, op de valreep heb ik na het lezen van jouw laatste reactie toch maar besloten om bij simyo te blijven en over te stappen naar simonly. Oke, stap 1 ging soepel: overstappen naar simonly. Ook het nummer van mijn vrouw heb ik overgezet. Voor beide nummers gekozen voor 4 gig data , dan hoeven we ons geen zorgen te maken over extra kosten buiten de bundel. Prima gelukt.

Maar dan.... terug van vakantie wil ik de kaarten weer terugzetten naar prepaid. Dus ik ga een bestelling plaatsen. Heb ik een opzegtermijn van 1 maand! Dus ik moet ook deels voor september betalen terwijl ik dat helemaal niet nodig heb. Ik had dus gelijk bij het omzetten van prepaid naar simonly gelijk weer moeten opzeggen, en daar had je met wel op moeten wijzen Jihane. In de link van jouw bericht met meer info staat overigens dat het omzetten van simonly naar prepaid 'meestal binnen 6 werkdagen' geregeld is..... Het zal allemaal wel in de kleine lettertjes staan, maar jouw reactie geeft de indruk dat het allemaal zo maar even gepiept is.

Waarom heb ik overigens een nieuwe simkaart nodig? Het overzetten naar simonly kan ook op dezelfde kaart. Het zal, net zoals je met prepaid niet kunt internetten in het buitenland wel een 'technisch' dingetje zijn.

Maar goed, dit was nu een praktijkgeval en daarmee kan ik ook jouw vraag beantwoorden: 'Denk je niet dat het evenveel werk is om te regelen?" Het antwoord is duidelijk een Nee, het wisselen van een 'ander' merk simkaart is namelijk in 15 seconden geregeld en nu moet ik nog wachten tot 9 september tot ik weer op prepaid zit.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Datbenik,

Wat jammer dat je het gevoel hebt gekregen dat je niet volledig geïnformeerd bent 😞 Sorry daarvoor! Het was juist mijn bedoeling om transparant te zijn. Bij een abonnement geldt inderdaad een opzegtermijn van een maand.

Weet je wat? Omdat ik je toch wel tegemoet wil komen, ga ik 50% van de abonnementskosten van augustus voor je vergoeden. Ik maak nu een agendapunt voor 31 augustus, zodat ik dat voor je in orde kan maken. Je betaalt nu € 23,- voor je bundels, maar in augustus dus maar € 11,50. Vind je dat goed?

Verder is het inderdaad de bedoeling dat je een nieuwe simkaart aanschaft als je overstapt naar Prepaid. Je kunt dat zien als eenrichtingsverkeer. Je kunt wel van Prepaid naar Sim Only, maar andersom is dat technisch niet mogelijk. Daarom is de overstap terug ietsjes ingewikkelder.

Ga je akkoord met mijn tegemoetkoming? :)

Groetjes,
Jihane

Reageer