Skip to main content
Mijn werkgever betaalt mijn telefoon + abonnement voor het dagelijks gebruik.Daar zit echter geen mogelijkheid bij om naar of in het buitenland te bellen, sms'en of internetten.



Ik heb daarom al jaren een Simyo prepaid kaartje, eigenlijk alleen voor de winter- en zomer vakanties. Maar daarmee kan ik dan weer niet internetten.



Wat is nu een handige en voordelige oplossing? Ik bel en sms erg weinig (we zijn aangekomen, doei), maar qua whatsapp wil ik wel graag in contact blijven, terwijl dit qua datagebruik relatief erg weinig voorstelt.
Wifi is the key Bellen appen via wifi is de voordeligste optie. En anders een buitenlandse sim.
Een buitenlandse sim is voor WhatsApp niet zo handig, het is gekoppeld aan je telefoonnummer, het kan wel maar is omslachtig, via Facebook Messenger gaat het wel, dat is gekoppeld aan je email.
Als ik mij goed herinner vraagt WhatsApp mij elke keer als in mijn UK sim verwissel voor een Simyo sim of ik het bijbehorende 06 nummer wil registreren. Ik kies dan NEE, waardoor wat WhatsApp betreft er niets verandert en ik gewoon bereikbaar blijf alsof mijn UK sim nog steeds in de iPhone zit.
Hoi Robert70, welkom op het Simyo Forum 🙂.



Je hebt zo te zien al 3 forum experts dit rustig met je meedenken over deze kwestie. Het makkelijkste zou natuurlijk zijn om in het buitenland gebruik te kunnen maken van je Simyo simkaart. Helaas is dit met Simyo Prepaid niet mogelijk.



Friesian zegt daarom terecht dat wifi de beste oplossing is. Dit is tegenwoordig op elke hoek van de straat mogelijk, tenzij je natuurlijk naar Cuba gaat 😉. Wil je toch bereikbaar zonder afhankelijk te zijn van wifi, dan is misschien een internationale of een lokale simkaart de beste oplossing.



Je kunt dan, zoals Scotsman al goed uitlegt gewoon gebruik maken van het Nederlandse nummer, terwijl je een dataverbinding hebt via een andere simkaart. Dit is gelukkig gewoon mogelijk met Whatsapp!



Hebben we zo een duidelijk gezamenlijk antwoord gegeven?



Groetjes, Tiury



Bedankt Friesian, franswon en Scotsman!
Allen bedankt voor het meedenken!



Uiteraard gebruik ik wifi waar mogelijk. We rijden echter samen met een groepje door Duitsland, dan moeten we af en toe even overleggen waar we de pitstop inlassen etc. Verder als we aan het skiën zijn is het ook handig om even in de groep te gooien op welke piste we zitten of in welke hut we gaan lunchen e.d.



Ik begreep dat je met de SIM-only wel kunt internetten. Ik denk dus dat ik overstap naar SIM-only, goedkoopste pakket, zonder internetbundel. internet MB's moet ik dan apart betalen, maar omdat het alleen maar whatsapp verkeer is, schat ik in dat dat zal meevallen
Hoi Robert70,



Dat doen onze Forum experts 🙂 We zijn dan ook erg blij met ze.



Met een Sim Only aansluiting is het inderdaad mogelijk in het buitenland te internetten. Je MB's betaal je inderdaad apart. Houd je verbruik wel goed in de gaten om hoge kosten te voorkomen!



Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten? :)



Groetjes, Angelica

Reageer