.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn Simyo simkaart het beste gebruiken in Zweden?

  • 18 June 2018
  • 1 reactie
  • 339 Bekeken

Komende zomer ben ik 2 maanden in Zweden. Ik heb een sim only abonnement. Ondanks dat ik het eea heb gelezen heb ik nog een aantal vragen. Klopt het dat alleen wanneer je vanuit NL naar het buitenland belt er extra kosten zijn? Maar wanneer ik in Zweden ben en ik bel naar een Zweeds mobiel nummer dat dit binnen de bundel valt? En met welke provider werkt men in Zweden? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
icon

Beste antwoord door Niels 19 June 2018, 11:10

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hi Essharky,

Welkom op het Simyo Forum!

Lekker zeg, twee maanden richting het hoge Noorden 🙂 Ik kan begrijpen dat je nog een aantal vragen hebt voordat je op reis gaat. Het klopt inderdaad dat bellen naar het buitenland vanuit Nederland voor kosten buiten de bundel zorgt. Buiten Nederland bellen naar een Zweeds nummer valt wel binnen de bundel. Dit is zo vanwege de roamingregels die in juni 2017 zijn veranderd, in alle EU-lidstaten zijn je bundels te gebruiken. Meer informatie over roaming is te vinden op het volgende blog.

Een aantal providers waarmee verbinding gemaakt kan worden in Zweden zijn:
  • Telenor Sverige AB
  • HI3G Access AB
  • Tele2GSM AB
  • Wireless Maingate*
  • Tele2GSM AB
  • TeliaSonera Mobile Networks AB (Telia Mobile AB)

Verder is het handig om je verbruik goed in de gaten te houden door middel van Mijn Simyo. Ik zie dat je geen gebruik maakt van een internetbundel. Als je dit in Zweden ook niet gaat doen, kan je het beste alleen verbinding maken met WiFi. Op dit blog kan je nog veel meer tips vinden voor gebruik van je simkaart in het buitenland 🙂 Als er nog andere vragen hebt, hoor ik die graag!

Groetjes,
Niels

Reageer