.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn datalimiet in het buitenland al bereikt hebben?

  • 1 May 2016
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Ik krijg sms berichten dat mijn datalimiet bereikt is en 60,-moet betalen. Terwijl ik maar 3 mb heb verbruikt. We zitten nog een hele week in België en kan via sms 'ja' melden maar dan betaal ik bijna 5 euro per mb. Wat gaat er fout? ?? Wat moet ik doen.??
icon

Beste antwoord door Angela 3 May 2016, 10:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik heb exact hetzelfde zojuist meegemaakt. Een paar appjes en meteen een dreig/limiet SMS te pakken. Volgens mij hebben ze bij Simyo de komma op de verkeerde plek staan. 11mb is 60 cent en niet 60 euro!
Hier ook zo'n soort bericht (zie topic 'melding 80% dataverbruik buitenland' op dit forum). Denk dat er iets fout gaat bij want ik heb hooguit twee whatsappberichten verstuurd.
Ook ik heb beide sms-jes ontvangen. Hoor graag wat ik verkeerd doe ?
"SMS ja naar 1330" is 1330 van Simyo ?
Ik heb ook een sms ontvangen met de mededeling dat ik 80% van mijn datategoed heb verbruikt. Momenteel zit ik in Frankrijk en heb van schrik de dataverbinding verbroken. Zojuist heb ik mijn verbruik gecheckt op ´Mijn Simyo` en dan staat er dat ik € 0,62 heb verbruikt. Ik snap er helemaal niets van. Lijkt wel wiskunde voor gevorderden. In elk geval een hele troost dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Zelfde situatie hier. Afgelopen dagen in Duitsland geweest, af en toe mobiel internet gebruikt. Verbruik op mijn simyo lijkt te kloppen met wat ik dacht: een paar MB hier en daar, MB zou in de EU 25 cent moeten kosten per MB dus geen ramp.

Mijn vriend had zijn internet-in-het-buitenland niet aanstaan, maar had het wel nodig. Ik had hem toen mijn simkaart gegeven. Binnen 5 minuten van gebruik kreeg hij (dus ik, aangezien mijn simkaart) zowel de 80% als het 100% bericht. Raar, maar aangezien ik internet eerder gebruikt had dacht ik dat het mogelijk was.

Later hadden we op mijn simyo zijn internet-in-buitenland aangezet. En ja, zelfs na 5 minuten voor het eerst internet gebruiken (mail / whatapp) kreeg hij beide berichten. Lijkt mij sterk, aangezien je om aan EUR 60 te komen maar liefst 300 MB moet gebruiken binnen de EU.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Welkom op het het Simyo Forum aan degene die voor het eerst reageren.

Helaas zijn we ons ervan bewust dat er onjuiste sms'je worden gestuurd over het bereiken van je datalimiet in het buitenland. Ik kom jullie geruststellen en aangeven dat het juiste tarief berekend wordt op jullie factuur 🙂

Dit maakt de sms natuurlijk niet minder verwarrend en ik wil hiervoor onze excuses aanbieden. Het verbruik wat je in Mijn Simyo ziet staan is het juiste verbruik. Omdat er veel vragen over dit sms'je binnen zijn gekomen, heb ik een topic met informatie aangemaakt. Je vindt deze informatie hier. Lees de informatie goed door zodat je weet wat je kunt doen en wat je kunt verwachten.

Mochten er nog vragen zijn na het lezen van de informatie, dan kun je deze in dit topic stellen :)

Groetjes,
Angela

Reageer