.

Beantwoord

Hoe kan ik mifi het beste gebruiken in het buitenland?

  • 1 October 2016
  • 2 reacties
  • 297 Bekeken

Ik heb een mifi en ben vaak in het buitenland, Europa, wat kan ik het beste doen om die mifi te gebruiken. Ik kan natuurlijk in het buitenland telkens een prepaid aan schaffen, naar dat wordt wel prijzig en is onhandig.
Groet,
icon

Beste antwoord door Ray 1 October 2016, 09:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Internet verbruik gaat vooralsnog buiten de bundel, pas medio 2017 zal dit anders gaan worden. Je zou dus wel een 2e abonnement aankunnen vragen maar hou er rekening mee dat dit wel prijzig kan worden als je er veel gebruik van gaat maken. Want internetten is 6 cent per MB.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franshis,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je je zo vaak in het buitenland bevindt! 🙂 Een mifi router kan heel handig zijn, maar let je erop dat het internetverbruik daarmee vaak heel snel kan oplopen? Zoals Raytje al aangeeft, valt al het verbruik in het buitenland buiten de bundel. Je betaalt binnen Europa € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms. Als je je buiten Europa bevindt, raad ik je aan om de tarievenpagina raad te plegen.

Je kunt dus absoluut gebruik maken van een aansluiting in het buitenland, maar de kosten vallen compleet buiten de bundels. Er zijn immers geen buitenlandbundels. Je dient dan ook de instellingen zodanig hebben ingesteld voor het buitenland. Dit kun je doen door (als je je aansluiting eenmaal hebt) via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je ons weten wat je besluit te doen?

@ Raytje: Dankjewel voor het antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer