.

Beantwoord

Hoe kan ik kosten besparen op internet in frankrijk?

  • 21 August 2014
  • 7 reacties
  • 398 Bekeken

Badge
Hoi allemaal,

Ik ga volgende week vrijdag voor 2 weken naar zuid frankrijk, echter op de camping waar wij naartoe gaan kost wifi 25 euro per week. aangezien ik dit vrij aan de hoge kant vindt, zoek ik een andere oplossing. Nu weet ik dat er gratis wifi spots zijn bij mcdonalds daaro, maar om elke keer naar mcdonalds te rijden is ook zo iets (zullen mijn kleine kindjes niet erg vinden 😉 ) ik wil graag op de camping internet daar hebben omdat ik belangrijke mail wil ontvangen en voor de rest wat surfen voor het gezin. ik heb een simyo abonnement en kan eventueel het simkaartje in mijn galaxy tab 1 of 2 stoppen om zo prettiger te kunnen internetten.

Vraag is dan ook, wat kun je het beste doen qua kostenbesparing

Gr.
Cartman75
icon

Beste antwoord door RicoK 21 August 2014, 12:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Als je een veelgebruiker bent kun je overwegen om toch maar de wifi access op de camping te kopen, maar dat is inderdaad wel schofterig veel geld.

Wat je kan overwegen is ter plekke op zoek gaan naar een pre-paid simkaartje van een lokale provider. Moet wel het betreffende toestel vrij van een simlock zijn.
Reputatie 1
Badge +8
Hmmm, 25 euro per week is goedkoper dan 3x McDonalds hoor :)

Maar serieus, als je alleen een paar keer je e-mail wilt ophalen en een paar website bezoeken, dan zou het goedkoper kunnen zijn om gewoon data roaming aan te zetten. In Frankrijk kost dit Eur 0.25 per MB. Dat houdt in dat je 100MB kunt verbruiken per week voordat dit extra kost.
Zolang je geen video bekijkt of websites met veel plaatjes, dan moet het wel lukken als je voorzichtig bent :)

Heel veel plezier en succes in Frankrijk!!!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Cartman75, leuk om je weer terug te zien op het forum :)

Wat lekker dat je nog twee weekjes weg gaat, zeker als je het weer in Nederland bekijkt voor de komende tijd 😉! Omdat het over een best lange periode gaat, wil ik je ook adviseren om een lokaal simkaartje te kopen. Vaak is 100MB toch te weinig en voor je het weet, loopt je tegen veel hogere kosten aan dan de €25,- op de camping!

Laat je ons weten wat je doet? 🙂

Bedankt voor jullie reactie RicoK en Daxy!
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat die 25 euro per week goedkoper is dan elke oplossing over 3G.

Data simkaarten zijn al snel 10 euro/GB en daar zit je zo aan op vakantie!
Badge
Wat kost een data simkaart en waar haal je die. ik twijfel nog wel wat het slimste is. ik zou het puur gebruiken voor wat surfen: zoals nieuws lezen, via google iets opzoeken en hotmail checken, voor de rest niets, mijn partner zal haar facebook willen checken maar niet meer dan dat.

Wat is dan wijsheid?
Reputatie 7
Badge +9
Bij data simkaarten voor het buitenland is het meestal het goedkoopste om zo'n simkaart ook echt in dat land te halen. Daar zit meestal een hoop plezier in als je de taal binnen dat land niet spreekt en ook geen kennis van het aanbod binnen dat land hebt.

Op het internet zijn verschillende pagina's(bijvoorbeeld: deze) te vinden voor toeristen, waarop staat welke providers wat aanbieden in het land. Het kan echter soms wel een gedoe zijn om het allemaal voor mekaar te krijgen. Verdiep je dus goed in welke opties je hebt en hoe je die kan aanschaffen en probeer ook de informatie te controlleren bij de sites van de provider zelf!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Cartman75,

De tip van Groentjuh is volgens mij heel handig 🙂 Je zou goed eigenlijk moeten nagaan of je goedkoper uit bent met een lokaal simkaartje of dat je € 25,- voor constant wifi betaalt. Ik moet zeggen dat ik het een vrij hoog bedrag vind, maar het gemak is een stuk groter. Plus wifi is onbeperkt 😉

Reageer