.

Beantwoord

Hoe kan ik internetten in het buitenland?

  • 11 August 2016
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Waar is het vinkje buitenland en wat moet ik veranderen op mijn telefoon om in het buitenland te kunnen internetten
icon

Beste antwoord door Jihane 12 August 2016, 14:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Dat aan en uitzetten kan op de Mijn Simyo pagina (instellingen - netwerk instellingen) behalve als het om een prepaid aansluiting gaat. Dan is internetten in het buitenland, behalve via wifi, niet mogelijk. Ook moet (data) roaming aan staan op het toestel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Spike72,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt, en ik zie terug dat je een Prepaid aansluiting hebt 🙂 Dat verklaart waarom je die optie voor internetten in het buitenland niet kunt vinden. Deze optie is namelijk slechts beschikbaar voor mensen met een Sim Only abonnement. Met een Prepaid kun je wel bellen en SMS'en in het buitenland, maar niet internetten.

Mocht je toch willen internetten in het buitenland, kun je overwegen om over te stappen op een Sim Only abonnement. Dit kun je doen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te gaan naar Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. Binnen twee dagen wordt je aansluiting omgezet, en dan zul je zien dat die optie (Internet op je mobiel in het buitenland) verschijnt op Mijn Simyo!

Laat je me weten waar je voor kiest? Gelukkig zijn er overal toch genoeg wifi-netwerken om zoet te blijven in het buitenland :)

@ Raytje: Dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer