Skip to main content
Hallo,



Op dit moment heb ik een bundel bij Simyo (100 MB voor 4 euro, 1 maand geldig).

Dit weekend ga ik naar London en zou daar ook gebruik willen maken van mb's.

Moet ik hiervoor een andere bundel kopen of activeren of kan ik met van mijn huidige bundel gebruik maken in London?

En zo ja hoe moet ik dat activeren en gaan mijn mb's dan heel snel op?( Ik wil het alleen voor Whatsapp gebruiken)



Met vriendelijke groeten,



Melissa
Hallo Melissa151,



Welkom op het Simyo forum.



De € 4,-- voor 100 MB is een prepaid bundel, hiermee is internetten in het buitenland niet mogelijk.



Ik weet niet of je over wilt gaan naar Sim-only, dan is het wel mogelijk met je internetbundel die je dan neemt.

Op dit moment worden de MB's niet afgeschreven en betaal je alleen 6,05 cent per MB.



Het verbruik van WhatsApp voor alleen tekstboodschappen gebruikt heel weinig, als je foto's gaat versturen of bellen via WhatsApp gaan de MB's wat sneller op,

Als je naar Sim-only overgaat moet je internet in het buitenland op Mijn Simyo aanzetten, eventueel ook bellen en gebeld worden.



Op je toestel moet 'roaming' ook aanstaan, let er ook op dat het soms nodig is dat je het toestel in een ander land naar een geschikt netwerk moet laten zoeken.
Als je " veilig" in het buitenland wilt internetten, koop dan daar een prepaid data kaart. Je kunt dan kiezen hoeveel mb of gb je wilt en het plaatst je niet voor onverwachte, hoge kosten. Ik ben momenteel in Turkije en heb dat ook gedaan bij Turkcell
Hoi Melissa151,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit komt vragen zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan.



Zoals Franswon je heel goed heeft uitgelegd, kun je met Simyo Prepaid geen gebruik maken van het internet in het buitenland. Natuurlijk kun je wel gebruik maken van wifi 🙂 De tip van Teach is ook erg handig. Als jij niet direct wilt overstappen naar een Sim Only om internet in het buitenland te gebruiken, is dit wellicht een handige oplossing.



Laat je het weten als er nog vragen zijn?



@Franswon & Teach, heel erg bedankt voor jullie antwoorden en tips.



Groetjes,

Angela

Reageer