.

Beantwoord

Hoe kan ik in het buitenland gebruik maken van internet op mijn OnePlus 5?

  • 5 August 2018
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

Goedeavond,

Ik ben met mijn onze plus 5 op vakantie in het buitenland (Denemarken). Nu blijkt het dat mijn internet via roaming niet werkt. Heb bij de Mijn Simyo app de instellingen allemaal aanstaan. Heb ook al op de fora gekeken voor de APN instellingen en heb deze ook geprobeerd maar dit werkt niet. Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet,
Thijs
icon

Beste antwoord door Niels 6 August 2018, 15:25

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Thijs,

Welkom op het Simyo Forum!

Leuk, Denemarken 🙂 Het is natuurlijk wel handig als je internet kan gebruiken in het buitenland. Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie inderdaad dat al je instellingen correct staan. Slim dat je zelf al met de APN-instellingen aan de slag bent gegaan. Ik zie in je screenshots echter nog een paar foutjes staan, daarnaast kan je nog verder naar beneden scrollen voor meer instellingen. Samsung lijkt qua lay-out erg op OnePlus. Check onze toestelhulp voor de juiste instellingen.

Ik heb voor de zekerheid een reset op je simkaart uitgevoerd. Daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten en kunnen laten weten of je daarna wel gebruik kan maken van internet?

Groetjes,
Niels
Hoi Niels,

Super bedankt het internet werkt weer. Hoefde niks aan de instellingen te veranderen. Werkt dit nu ook voor andere landen want ga over een paar dagen door naar Zweden en dan door naar Noorwegen?

Met vriendelijke groet,

Thijs
Garantie kan niemand geven wat dat betreft. Maar is er ook sprake van een boottocht? Zet dan roaming uit. Dit is zone 4, erg duur en buiten de bundel.
Ik heb op de terugweg pas een boottocht maar ik zal deze tip zeker meenemen. Bedankt!
Graag gedaan Thijs en geniet van de tijd aldaar.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Thijs1234,

Fijn dat het weer werkt en dat je gewoon kunt internetten over de grens. Namens Niels graag gedaan! :D

Mooie tip Friesian! 🙂 Mocht je hier meer over willen lezen Thijs1234 lees dan onze blog nog even door. :)

Fijne reis nog en als je vragen hebt weet je ons te vinden!

Dankje voor de tip Friesian!

Groetjes,
Thomas

Reageer