.

Beantwoord

Hoe kan ik het beste zorgen dat ik goedkoop internet in het buitenland?

  • 5 July 2016
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Wat moet ik doen aan instellingen als ik 2 weken naar Spanje ga om daar voordelig te kunnen bellen/internetten
icon

Beste antwoord door Jihane 6 July 2016, 13:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Zowel bellen als internet moeten dan aanstaan op je Mijn Simyo - instellingen - netwerk instellingen. En op je toestel (data) roaming.
dank je wel!
Reputatie 7
Badge +7
Kost je zes cent per MB. Dat is niet veel als je een beetje whatsapp oid gebruikt. Dat gaat je de kop niet kosten.

Een (grote) upgrade of een paar uur netflix loopt heel erg op, en kan een zeer onaangename kostenpost betekenen.
@Helena.
Je hebt niet vermeld welk soort toestel je hebt, maar kijk eens naar de app Roamy.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HelenaP,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je even naar Spanje gaat! De zon schijnt daar, en het is er lekker warm. Ik snap dat je dan ook gewoon bereikbaar wilt kunnen zijn. Als eerste is het belangrijk dat je de optie voor Internetten in het buitenland aan zet op Mijn Simyo. Dit doe je door in te loggen en vervolgens te gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar kun je de optie aanzetten! Als je dat gedaan hebt, kun je even kijken naar de instellingen op je toestel. Zorg je ervoor dat (data)roaming aan staat?

De tarieven zijn in Europa voordelig! Je betaalt slechts € 0,06 per minuut/MB, en € 0,02 per SMS. Dus als je even wilt nagaan hoeveel regen er valt in Nederland, kun je gerust iemand hier bellen, SMS'en, of een online berichtje sturen. Het kost gelukkig niet veel geld! 🙂

Heb je nog andere vragen? Ik beantwoord ze graag!

@ Raytje, Wimj12 en Friesian: Dank voor de input!

Groetjes,
Jihane

Reageer