Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de buitenland bundel activeren?

• October 15, 2025
  • 12 reacties
  • 111 Bekeken

Momenteel zijn wij op Sint Maarten. 

Gisteravond hebben wij een SMS gestuurd naar 1330 met CAR 6 AAN voor 6 MB databundel in buitenland voor €35,00 (dit werd ons aanbevolen door Simyo via SMS). 

Maar hoe kunnen wij nu zien of dit (al) is geactiveerd. We hebben geen SMS retour ontvangen en zien ook niets in MijnSimyo. 

Wij durven nu niet de data aan te zetten als we onderweg zijn uit angst voor hoge kosten. 

Graag jullie advies, bvd. 

12 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 15, 2025

Beste ​@ATH kun je niet in de app zien wat voor bundels er actief zijn en hoeveel data je nog hebt?

• auteur
  • Beginner
  • October 15, 2025

Hallo ​@JanD bedankt voor je snelle reactie. In de app staat alleen de bundel die wij altijd hebben en die is niet geldig buiten Europa, staat erbij. Verder vinden we niets in de app over buitenlandbundel. 

Zijn nu van plan om een datakaart op Sint Maarten te kopen, die doen we in losse telefoon als hotspot en hopen dat we dan niet dubbel betalen; aan Simyo voor de bundel die we niet gaan gebruiken en de datakaart van hier. 

JanD
  • Forum Expert
  • October 15, 2025

Beste ​@ATH via WhatsApp kun je de vraag ook stellen, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

P.S. heb je roaming en internetten en bellen buitenland wèl geactiveerd?

Succes en een fijn verblijf toegewenst daar.

• auteur
  • Beginner
  • October 15, 2025

Hallo ​@JanD ja hadden we al gevonden maar gaf op dat moment aan dat dat niet beschikbaar was. 

Roaming staat aan en internetten internetten in het  buitenland ook. 

We hebben nu een simkaart voor 7 dagen. Mocht het één dezer dagen toch gaan werken gebruiken we dat voor de laatste 7 dagen. 

Bedankt voor het meedenken. 

JanD
  • Forum Expert
  • October 16, 2025

Beste ​@ATH wacht in dit geval s.v.p. de reactie van een moderator af.

Het moet gewoon goed kunnen werken.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 16, 2025

Hoi ​@ATH,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat het niet lukt!

Heb je gereageerd op onze SMS met de optie om de buitenland bundel aan te zetten? Deze optie werkt namelijk niet. Je dient echt een aparte SMS te versturen naar het nummer 1330 met CAR 6 AAN. Dus niet als reactie op onze SMS. 

Via deze manier zou het moeten werken. 

Ik hoor het graag van je!

Bedankt voor je reactie ​@JanD 😊.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • October 16, 2025

Hallo ​@Amy bedankt voor je reactie. Wij hebben in een aparte SMS de bundel aangevraagd en daarop geen reactie ontvangen of het wel of niet geactiveerd was. 

Net nog in de app gekeken of er een verandering was, maar daar ook (nog) niets gevonden. Wel een buitenbundel bedrag van €0,60. Dat was moment dat wij gingen checken of het wel/niet deed. 

We hebben voor nu nog 6 dagen een aparte simkaart die we gebruiken, hopelijk vinden jullie nog een oplossing voor de andere 7 dagen dat we dan op de 4 of 6GB van Simyo kunnen. Bij voorbaat dank. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 17, 2025

Hoi ​@ATH,

Bedankt voor je reactie. Ik zal de optie van de dataroaming eens voor je resetten.

Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen  zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of het hierna wel lukt om de buitenlandbundel in te schakelen. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • October 20, 2025

Hallo ​@Amy gisteren de telefoon 10 minuten uit gedaan en opnieuw opgestart. Helaas daarna geen internet via eigen bundel op het Franse gedeelte van Sint Maarten. 

Vandaag SMS naar 1330 gedaan met CAR 4 AAN. Daar reactie op gekregen dat dat geactiveerd is, dus dat is goed gegaan. Maar helaas werkt het niet. Totaal geen internet en moet nog steeds op hotspot van lokale datakaart internetten (wat t/m vandaag geldig is).  Telefoon  opnieuw opgestart, data staat aan, roaming staat aan en instellingen staat op internetten in het buitenland. Weet niet wat ik er verder nog aan moet doen. 

Zodra we in Nederlandse gedeelte van sint maarten zijn zal ik het nogmaals eventjes proberen en dan kijken of er weer geld wordt afgeschreven van buitenbundel. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 21, 2025

Hoi ​@ATH,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat het nog steeds niet werkt! 

Ik heb jouw aansluiting laten controleren op blokkades maar ook dat is niet het geval. Zou je kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten via de instellingen van de telefoon? Ook kan je proberen om de simkaart te testen in een andere telefoon. Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem precies zit. 

Ik hoor graag wat hieruit komt. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • October 21, 2025

Hallo ​@Amy update: de verbinding doet het! Gisteravond in het Nederlandse deel van sint maarten was opeens alles actief. Fijn! 

Bedankt voor de hulp en het meedenken! 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 22, 2025

@ATH Ahh super! Fijn dat het werkt!

Groetjes,
Amy