.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik moet betalen voor mobiel internet in Griekenland?

  • 27 April 2018
  • 2 reacties
  • 1041 Bekeken

Badge
ik zit momenteel op Kos ( Griekenland ) zone 1 maar zie nu dat ik na 1 dag al € 2,42 moet betalen voor internet. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Ray 27 April 2018, 07:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Kos ligt dicht bij Turkije en dat land zit niet in Zone 1. De telefoon maakt automatisch verbinding met de sterkste mast en heeft dus voor de Turkse gekozen. Helaas ga je dan buiten de bundel betalen.

Wat je kunt doen is om handmatig een Grieks Netwerk te selecteren. Je telefoon zou dan geen ander netwerk meer kunnen pakken.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wgiesen,

Welkom op het Simyo Forum!

Lekker hoor, Kos. Het is daar vast een stuk mooier weer dan hier 🙂 Wat Ray in zijn reactie zegt, klopt helemaal. Het kan gebeuren dat je zo dicht bij de grens verbinding maakt met een Turks netwerk. Dit is dan ook precies wat er gebeurd is. Turkije ligt in zone 2, een zone waar gebruik van het mobiele netwerk buiten de bundel valt. Je kunt het beste handmatig een Grieks netwerk selecteren, om een situatie als deze in de toekomst te voorkomen. Kijk naar onze toestelhulp voor een instructie hoe dit te doen.

Ik zie dat er buiten de € 2,42 gelukkig geen extra kosten zijn gemaakt. Daarna heb je alleen nog maar verbinding gehad met Griekse netwerken 🙂 Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie en hulp, Ray!

Groetjes,
Niels

Reageer