.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik geen SMS kan ontvangen in de VS?

  • 4 July 2016
  • 7 reacties
  • 884 Bekeken

Badge
Ik zit in het buitenland (VS). Ik heb mijn NLse telefoon en Simyo simkaart meegenomen, zodat ik via die telefoon met mijn NLse nummer kan whatsappen. Dat is tenminste de bedoeling. Mijn Simyo kaart kan niet worden geregistreerd op een netwerk waardoor ik geen verificatiecode van Whatsapp kan krijgen en dus niet kan Whatsappen. Ik heb 'bellen in het buitenland' aangevinkt op 'mijnsimyo'. Bij het zoeken naar een netwerk vind ik wel 2 netwerken die als 'forbidden' worden aangemerkt en waarop ik me dus niet kan registreren. Iemand enig idee hoe het kan dat mijn telefoon geen netwerk vindt en hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 5 July 2016, 11:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi HarmenChristiaan,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen SMS'je(s) kunt ontvangen in de Verenigde Staten! Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt, en je simkaart een reset gegeven. Hiermee haal ik je aansluiting even van het netwerk af, waarna ik hem weer aanmeld. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Daarna kun je nogmaals proberen om die verificatiecode te ontvangen.

Mocht dit niet werken, raad ik je aan om je simkaart even in een ander toestel te stoppen. Wellicht lukt het dan wel om de code te ontvangen!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane,

Bedankt voor de reactie. Ik heb geprobeerd te doen wat je hebt aangegeven, maar het lijkt niet te werken. Ook in een andere telefoon wordt de simkaart niet geregistreerd op een Amerikaans netwerk. Ik heb een gratis simkaart van KPN getest op de NLse telefoon (een kaart die ik bij de telefoon heb gekregen) en die registreert wel op een netwerk nl het AT&T netwerk. De telefoon (Alcatel Onetouch Pixi 3) lijkt dus wel te werken. Ik kan die kaart echter niet gebruiken, waarschijnlijk omdat ik die in NL niet heb geactiveerd en ik deze nu in de VS voor het eerst in mijn NLse telefoon stop (en ik wil deze ook niet gebruiken omdat er een ander nummer aan gekoppeld is). Maar zoals gezegd registreert deze kaart wel terwijl de simyo kaart dit niet doet. Ik hoop dat je me kunt helpen met een oplossing voor dit probleem anders kan ik de whatsapp met mijn NLse nummer niet gebruiken in de VS. Die is voor mij erg belangrijk en ik kom de komende maanden niet terug naar NL dus ik kan dit ook niet in NL oplossen. Ik zou dus erg geholpen zijn mocht je een oplossing weten voor dit probleem.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HarmenChristiaan,

Wat apart dat het niet werkt! Ook raar dat het wel werkt met een KPN simkaart, maar niet met een Simyo simkaart. We ondersteunen het zoeken naar andere netwerken wel gewoon, dus dat hoort gewoon te werken. Heb je handmatig een ander netwerk geselecteerd, of staat 'ie nog op automatisch zoeken naar een ander netwerk? Soms gaat het automatisch zoeken naar een ander netwerk niet zo vlot, maar als je 'm handmatig kiest, dan werkt het wel.

Wil jij dit proberen en mij op de hoogte houden?

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,

Dank voor de reactie. Ondertussen werkt de telefoon wel met de Simyo kaart. Ik heb in de instellingen de dataverbinding aangezet, roaming aangezet en één van de APN's die al in de APN-lijst stond aangepast naar de simyo APN-instellingen zoals ik die op jullie site heb gevonden. Ik kon op eoa manier geen nieuwe APN aanmaken maar er stond wel een behoorlijk lijst met vooral KPN-APN's (mogelijk omdat deze telefoon bij KPN is gekocht) en aanpassen van een APN kon dus wel. En toen heb ik nogmaals laten zoeken naar een netwerk en werd ie wel automatisch geregistreerd. Ik snap niet waarom dit wel werkte, aangezien dit allemaal met internetinstellingen te maken heeft en ik, met mijn prepaid, juist geen internet in het buitenland heb. De telefoon zou toch moeten registreren zonder dat internetinstellingen zijn ingesteld? Ik was dus ook gewoon wat aan het proberen toen het ineens wel lukte. Maar misschien hebben jullie er wat aan bij volgende problemen van andere klanten.

Groeten
Reputatie 3
Badge +5
Hoi HarmenChristiaan,

Wat goed om te weten dat het weer werkt en top dat je met ons deelt wat je hebt gedaan om het aan de praat te krijgen!

Het kan zijn dat de reset die Jihane heeft uitgevoerd ook zijn effect heeft gehad, omdat de APN niet veel te maken heeft met het bellen in het buitenland. Desalniettemin zijn we enorm blij dat het is opgelost!

Onze excuses voor de late reactie. We kregen je reactie op de ene of andere manier niet te zien.

Groetjes,
Ilias

Had exact dit probleem, geen SMS ontvangen in de VS; ik had mobiel data gebruik uit staan op mijn toestel, naar nu blijkt moet dit AAN staan om SMS te ontvangen. Waar vroeger SMS via het spraak-kanaal verstuurd werd, gebeurd dat nu blijkbaar (bij sommig providers, of bij alle?) via het data-kanaal.

 

Je kunt dan nog steeds op Mijn Simyo je internet gebruik in binnen- en/of buitenland uitzetten, dus het is geen probleem; alleen beetje jammer dat niemand dit weet (inclusief de helpdesk).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gebruiker124398198,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit hebt gedeeld! Het is inderdaad een vreemde instelling maar goed om te weten dat dit de oplossing was. We zullen hier nu zeker rekening mee houden. 

Nogmaals bedankt! 

Groetjes,
Amy

Reageer