.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik € 5,- per MB in het buitenland betaal en niet € 0,06?

  • 1 July 2016
  • 2 reacties
  • 166 Bekeken

Op de website van simyo las ik dat je 6ct per mb betaald in het buitenland en de mb's van je bundel af gaan. Echter net aangekomen in macedonië krijg ik de sms waarin staat dat internet 5,01 euro kost, en niet 6ct. Klopt dit? Gezien de netneutraliteit
icon

Beste antwoord door Jihane 1 July 2016, 17:05

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Easygoingmartin,

Welkom op het Simyo Forum,

Allereerst heeft dit niet met netneutraliteit te maken.

Voor bellen - sms-en en internet is de wereld verdeeld in zones. Gerekend vanuit Nederland is zone 1 de EU en Zwitserland. Hiervoor geldt het tarief van 6,00 cent per MB.
Macedonië is geen EU-land en valt daarom niet in het goedkope tarief.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Easygoingmartin,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over onze buitenlandtarieven! Zoals Franswon al zegt, gelden niet dezelfde tarieven over de hele wereld. Hier vind je de tarieven voor het buitenland. Je ziet dat er een verdeling is gemaakt in zones. En hier vind je vervolgens de verdeling van de zones. Je kunt dus precies zien welke landen onder welke zone vallen!

Stel je voor dat je naar Vaticaanstad gaat? Dan zie je dat Vaticaanstad onder zone 2 valt. En dan zie je dus ook dat het € 5,- kost per MB om te daar te internetten! Nog makkelijker is het als je via onze buitenlandse tarievenpagina het desbetreffende land opzoekt. Dan vind je lekker snel de tarieven die je moet weten.

Is het zo duidelijker?

@ Franswon: Dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer