.

Beantwoord

Hoe gebruik ik Google Maps in het buitenland zonder data?

  • 28 September 2016
  • 3 reacties
  • 2768 Bekeken

Badge
Hoi
Googlemaps heeft de optie kaarten te d o wnloaden waaro je zonder dataverbruok kunt navigeren. Handiginhet buitenland. Nuzie ik toch dat er extra wordt berekend buiten de bundel om.Kosten in het buitenland. Hoe kan ikgoole maps gebruiken zonder kosten ?
icon

Beste antwoord door Jihane 28 September 2016, 16:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi F.Planjer,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je gebruik wilt maken van de offline functie die Google Maps ondersteunt! 🙂 De functie werkt als volgt: je downloadt de kaarten terwijl je bijvoorbeeld een wifi verbinding hebt. De kaarten staan dan op je telefoon, zodat je ze altijd kunt raadplegen. Zelfs als je geen internetverbinding hebt, kun je dus bij die kaarten!

Je hebt gelijk: als je op het internet zit in het buitenland, dan komen daar extra kosten bij kijken. Echter, als jij die kaarten al reeds gedownload hebt, dan hoef je helemaal geen verbinding te maken met het internet. Kortom: als je die kaarten in Nederland al downloadt, dan hoef je in het buitenland geen extra kosten te maken hiervoor.

Is dit helder zo? Als niet, dan kun je altijd aan de bel trekken.

Groetjes,
Jihane
Badge
BEDANKT
de telefoon gebruiken zonder internetfunctie
ff zoeken hoe dat moet
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan, F.Planjer.

Als je geen internet buiten Nederland wilt gebruiken, ga dan naar Mijn Simyo.nl >Instellingen >Netwerkinstellingen en schakel de optie Internet op je mobiel in het buitenland uit. Je kunt vanaf dat moment alleen nog gebruik maken van Wi-Fi.

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

Reageer