.

Beantwoord

Het tarief voor bellen vanuit Nederland naar Duitsland


Waarom kost bellen vanuit Nederland naaar Duitsland € 1,27 per minuut? Ik kreeg vorige week nog een berichtje dat bellen binnen de EU € 0,23 kost per minuut. Ik vind dat erg misleidend!!!
icon

Beste antwoord door Scotsman 23 July 2014, 12:51

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Helemaal niet misleidend. De EU richtlijnen die maximale tarieven vaststellen gelden alleen voor als je aan het roamen bent in een ander EU land, ze zijn niet van toepassing als je vanuit je eigen land belt of sms't.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Wilmke,

Scotsman heeft gelijk. Het tarief dat jij noemt geldt voor bellen tussen andere EU landen, dus zeg maar als jij vanuit Duitsland naar Frankrijk belt. Telecomproviders mogen zelf het eigen tarief bepalen voor het bellen vanuit het eigen land. Bij Simyo is dat voor prepaid € 1,27 per minuut. Onze tarieven kun je hier nalezen.

Hebben we het je zo wat duidelijker kunnen maken?

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!
Badge +2
Hoi Wilmke,

Scotsman heeft gelijk. Het tarief dat jij noemt geldt voor bellen tussen andere EU landen, dus zeg maar als jij vanuit Duitsland naar Frankrijk belt. Telecomproviders mogen zelf het eigen tarief bepalen voor het bellen vanuit het eigen land. Bij Simyo is dat voor prepaid € 1,27 per minuut. Onze tarieven kun je https://"http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid?tag=Tarieven%20prepaid%20buitenland"nalezen.

Hebben we het je zo wat duidelijker kunnen maken?

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!

Beste Dries ik snap er helemaal niets van. of ik lees verkeerd.
Ik ben ook in de veronderstelling dat als ik prepaid naar het buitenland bel, stel naar Frankrijk (Zone 1), dat ik dan 23 cent moet betalen.

Tarieven voor bellen vanuit Nederland naar de verschillende zones
Alle tarieven per minuut   Naar Zone 1    Zone 2        Zone 3        Zone 4  
Van Nederland                     € 0,23         € 1,27          € 2,54          € 2,54

Waar ga ik dan de fout in, want zoals het er staat moet ik 23 cent betalen als ik dus vanuit Nederland bel naar een Zone-1 land
Reputatie 7
Badge +9
Beste Dries ik snap er helemaal niets van. of ik lees verkeerd.
Ik ben ook in de veronderstelling dat als ik prepaid naar het buitenland bel, stel naar Frankrijk (Zone 1), dat ik dan 23 cent moet betalen.

Tarieven voor bellen vanuit Nederland naar de verschillende zones
Alle tarieven per minuut   Naar Zone 1    Zone 2        Zone 3        Zone 4  
Van Nederland                     € 0,23         € 1,27          € 2,54          € 2,54

Waar ga ik dan de fout in, want zoals het er staat moet ik 23 cent betalen als ik dus vanuit Nederland bel naar een Zone-1 land


Het hangt er van af waar je je bevindt.
Ben je in Nederland dan gelden de bovenstaande tarieven voor bellen naar de verschillende zones. Dus bellen naar Frankrijk (Zone 1) kost 23 cent.

Maar ben je in het buitenland, dan gelden de tarieven volgens de tabel "Tarieven voor bellen tussen de verschillende zones". Tot voor kort waren de kosten voor het bellen vanuit een Zone 1 land naar een ander Zone 1 land (bijvoorbeeld bellen vanuit Frankrijk naar Duitsland) een stuk hoger, maar nu zijn ze gelijkgetrokken met de tarieven voor het bellen vanuit Nederland. Dus voor het bellen van een buitenlands Zone 1 nummer maakt het voor de kosten niet meer uit of je in Nederland bent of in een ander Zone 1 land. Je betaalt altijd 23 cent.
 
Badge +2
Ok bedankt Scotsman, en als mijn dochter met Simyo vanuit Frankrijk naar mij belt, hoeveel moet het dan kosten?
Reputatie 7
Badge +9
Het bellen van een Nederlands nummer vanuit Frankrijk kost 23 cent per minuut.
Badge +2
Bedankt Scotsman
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Willem47,

Ook Scotsman heeft jou nu goed antwoord gegeven. We hebben een paar weken geleden het tarief voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland gelijk getrokken met het tarief voor bellen tussen verschillende landen. Je vindt die informatie hier. Kijk in de tabel 'Tarieven voor bellen vanuit Nederland naar de verschillende zones'.

Het bellen vanuit Frankrijk naar Nederland is inderdaad € 0,23 per minuut. Dat zie je in de tabel 'Tarieven voor bellen tussen de verschillende zones'.

Is het zo duidelijk uitgelegd?

@Scotsman, bedankt voor je antwoorden 🙂
Badge +2
Ja het is duidelijk Dries, maar je leest over zoveel verschillende veranderende tarieven bij Simyo dat men door de bomen het bos niet meer ziet, ik tenminste niet, maar andere providers zijn net zo erg trouwens ;-)
Mijn dochter heeft Simyo Sim Only, die heeft deze zomer 2 keer even gebeld vanuit Frankrijk naar ons en die was bijna 6 Euro kwijt.
Ik heb zelf prepaid van Simyo en ik durfde deze zomer niet even terug te bellen naar Frankrijk vanwege de prijzen toen, in meen €1.27 per minuut, ik heb het maar bij een paar sms'jes gelaten.
Maar ik kan er dus van op aan dat als ik nu zou bellen naar Frankrijk het me niet meer als 23 cent per minuut zou kosten?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Willem47,

Er verandert inderdaad aardig wat gedurende een jaar in onze tarieven. Gelukkig altijd wel ten gunste van onze klanten ;)

Hier staat het bewijs dat je €0,23 betaalt als je met je prepaid vanuit Nederland naar Frankrijk belt.
Badge +2
Ja bedankt Ernst en alle anderen, ik ben overtuigd...:o
Inderdaad is er het 1 en ander veranderd ten gunste van de consument, wat dat betreft verdiend Mevr Kroes een standbeeld, toch? 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Van de consument kant gezien, verdient ze die zeker! Ze wilde zelfs dat je Nederlandse bel/internetbundel geldig is in het buitenland. Wie weet gebeurt dat nog 🙂.

Voor nu is het nog even de bedoeling dat er bewust mee wordt omgegaan, dus ik ben blij dat je hier om wat extra informatie hebt gevraagd!
Badge +2
Inderdaad, men kan beter direct vragen als ergens anders klagen, dat heeft totaal geen zin, je schiet er ook niks mee op.
Suc6 met het forum, ik kom er niet veel maar de hulpvaardigheid is grote klasse.
Pluim voor jullie en geen slijm-slijm... 😉
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Bedankt voor je mooie woorden 😉 We gaan ons best doen en we hopen je hier weer terug te zien!

Reageer