.

Beantwoord

Heb je internet in het buitenland met prepaid?

  • 4 November 2013
  • 3 reacties
  • 8868 Bekeken

Badge
Ik meende ooit eens gelezen te hebben op deze site dat je met een prepaid internetbundel niet in het buitenland kunt internetten. Ik kan die info niet meer vinden, dus klopt dat? Ik ga nl naar Portugal en heb een Samsung Galaxy Note II. Als de informatie klopt van niet kunnen internetten met Simyo prepaid, kan ik dan in Portugal een Portugese simcard kopen en gebruiken in mijn toestel? Ik wil voornamelijk foto's delen via Facebook en Google navigatie gebruiken voor in mijn huurauto.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 5 November 2013, 01:30

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat je vermoedde klopt: gebruik maken van Internet op je Mobiel is niet mogelijk in het buitenland. De prepaid bundels die er zijn werken alleen in Nederland. Je kunt twee dingen doen: 1. overstappen op sim-only, dat doe je via de overstap link op Mijn Simyo, dan kan je internetten in Portugal voor 55 cent per MB, of 2. een prepaid sim kopen in Portugal. Ik kan niet beoordelen welke optie het meest voordelig is.
Reputatie 7
Badge +9
Voor de duidelijkheid: Géén enkele internetbundel werkt in het buitenland.
Voor 3g in het buitenland zijn min of meer 3 opties.

1. Data-roamen met je sim. Dat is enkel voor echt enkele MBs haalbaar. Voor jouw gebruik al echt te duur.
2. Er zijn bedrijven, die een mifi verhuren (of enkel een simkaart daarvoor). Bij dit soort bedrijven betaal je per dag enkele euro, waarvoor je dan 3G in een vooraf gekozen land kan gebruiken. Een provider, die ik wel eens gebruik biedt 50MB/dag voor 3 euro/dag aan, maar ook 500MB(fup) per dag voor 9 euro/dag. (Alleen sim!) Dit regel je voor je vakantie, maar is wel iets duurder dan lokale simkaarten.
3. lokale simkaart. Vooraf goed voorbereiden helpt enorm. Weet welke sim je wil, waar je die kan kopen EN HOE JE DIE MOET BESTELLEN. Een gig voor een tientje is wel mogelijk. Regel je pas op bestemming, maar vaak wel het goedkoopste
Reputatie 5
Badge +11
Hi Badman,

Scotsman en Groentjuh geven beiden een goed antwoord. Alleen Groentjuh is net iets completer ;)

Heb je er iets aan?

Reageer