.

Beantwoord

Heb ik een nieuwe simkaart nodig?

  • 11 October 2016
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Beste Simyo,
Voor mijn minor zit ik 1 semester in Zweden. Voordat ik naar zweden kwam heb ik al 2 verschillende simkaarten gebruikt voor mijn samsung galaxy s4 in 2 weken, omdat de eerste niet werkte. De eerste dag in zweden begaf de ander het ook (dit was een dikkere simkaart, omdat ze zeiden dat dat het probleem kon zijn). Toen heb ik een zweedse simkaart gekocht, maar die deed het ook niet, dus conclusie dat mn simkaart reader van mn telefoon kapot was. Nu heb ik een nieuwe telefoon besteld, met dual sim, en mn zweedse simkaart werkt nu wel, maar die van simyo zegt: alleen noodoproepen. Maar ik moet wel mn pincode invoeren als ik mn mobiel opstart, dus je zou zeggen dat ie wel contact heeft met mn simkaart reader. Ik heb online gekeken en ik heb de optie in het buitenland bellen aan staan. Nu vraag ik me af of ik een nieuwe simkaart nodig heb, en of jullie die in het buitenland leveren. (Ik zou dit heel graag snel regelen, omdat whatsapp op mn nederlandse nummer werkt, en ik nu geen sms kan ontvangen hiervan)

groetjes,
Femke
icon

Beste antwoord door Sean 12 October 2016, 12:01

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat gebeurt er als je de twee simkaarten omwisselt in je nieuwe telefoon? Blijft je Zweedse simkaart het dan doen maar de Simyo kaart niet?
Ik heb het geprobeerd, maar de simyo simkaart blijft geen bereik hebben en de zweedse simkaart wel. Ik moest nu trouwens weer mn pincode van mn simyo simkaart invoeren, dus je zou denken dat er wel contact is.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Femkezweden,

Welkom op het Simyo forum.

Wat leuk dat je een minor in Zweden volgt!

Wanneer je telefoon om de Pincode van je simkaart vraagt, wordt de simkaart wel herkend. Ik heb de buitenlandoptie op je aansluiting voor de zekerheid een reset gegeven. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Mocht je hierna nog steeds geen netwerkverbinding hebben, dan wil ik je aanraden handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Scotsman, bedankt voor het meedenken.
Hee Sean,
Je bent een held! hij doet het weer haha, na een maand gezeur met nieuwe telefoon bestellen etc. en toen dit... nou ben iig heel erg blij nu!
Na het opstarten deed ie het nog niet, maar uiteindelijk dus handmatig een netwerk gekozen en hij doet t weer.

Dankjewel!

Groetjes,
Femke
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Fenke,

Dat hoor ik natuurlijk graag 🆒

Fijn dat alles nu naar behoren werkt! Graag gedaan en nog veel plezier in Zweden!

Groetjes,
Sean

Reageer