.

Beantwoord

Gespamd met sms'jes in Thailand

  • 5 December 2013
  • 7 reacties
  • 1317 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Beste Simyo,

Op dit moment ben ik aan het backpacken in Zuid-Oost Azië, waaronder Thailand.

Ik heb voor vertrek besloten om geen simkaart in Azie te kopen maar mijn eigen te behouden gedurende de reis. Inmiddels merk ik dat ik gebruik maak van twee providers in Thailand, namelijk True en Dtac. Het wisselt steeds per regio welke provider contact maakt met mijn telefoon. Zodra de provider Dtac verbinding maakt wordt ik regelmatig overladen met sms-berichten met een gekke code of locatie (telefoon nummer 50). Behoorlijk vervelend omdat ik soms wel 20 smsjes ontvang in een halfuur. Bij de provider True is hier geen sprake van.

In mei 2012 had ik het zelfde probleem, toen met een abonnement van Hi. Omdat ik toen maar een week in Thaialand was heb ik hier geen probleem van gemaakt maar nu verblijf ik hier 8 weken in totaal en wordt het toch wel irritant 😉 Ook ben ik bang dat dit eventueel voor hoge kosten gaat zorgen.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een ander provider zoals True als "standaard" in te stellen of om deze berichten uit te schakelen?  Het zou heel wat gedoe besparen 😉 Ik heb een HTC desire s.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door MartijnR 5 December 2013, 08:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je kunt wel je provider vastzetten door deze stappen te volgen. Misschien dat het helpt.
Ga naar Instellingen
Kies draadloos en netwerken
Kies mobiele netwerken
Kies mobiele providers
Kies netwerk zoeken
Kies hier nu je netwerk (True) als die nu beschikbaar is !

Dat zou het moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +9
Cell broadcast uitzetten kan ook helpen!
Menu -> instellingen -> bellen -> Cell broadcast uitvinken.

Dat zou ook een hoop kunnen schelen....

Terug in Nederland wel weer even NL-alert goed instellen.
Top, bedankt! Hopen dat hij nu daadwerkelijk op het juiste netwerk blijft staan.
De andere instelling hou ik in gedachten mocht de eerste optie niet werken, dankjewel (:
Reputatie 5
Badge +11
Hi il-se, welkom op het Simyo forum :)

Laat je ons weten of het heeft geholpen? (Zodra je een hostel met WiFi hebt)

Mocht je er nog komen; per boot over de Mekong de grens Vietnam-Cambodja oversteken: Dikke aanrader!


Martijn® en Groentjuh: dank voor de hulp!
De eerste optie heeft héél lang goed geholpen, ook in Cambodja! Helaas nu ik in Vietnam ben word ik weer overladen met spam dus ga nu de tweede optie uitproberen.
In ieder geval bedankt voor alle hulp, echt super!

Bedankt voor de tip Ernst, helaas te weinig tijd gehad i.v.m. visa maar deze ga ik zeker onthouden als ik terug ga naar Cambodja (een geweldig land, wat een ervaring!)
Reputatie 7
Badge +9
Laat even weten of het werkt en als je wil mag je best wat ervaringen delen. Bij die post kun je een paar mooie fototjes bijvoegen.
Reputatie 5
Badge +11
De eerste optie heeft héél lang goed geholpen, ook in Cambodja! Helaas nu ik in Vietnam ben word ik weer overladen met spam dus ga nu de tweede optie uitproberen.
In ieder geval bedankt voor alle hulp, echt super!

Bedankt voor de tip Ernst, helaas te weinig tijd gehad i.v.m. visa maar deze ga ik zeker onthouden als ik terug ga naar Cambodja (een geweldig land, wat een ervaring!)


We zijn benieuwd of het werkt!

(Soms wel jammer dat we geen 'op reis' topic hebben ;))

Reageer