.

Beantwoord

Geen verbinding met netwerk in Nieuw-Zeeland. Wat nu?


Ha,

Ik zit op dit moment in Nieuw-Zeeland, maar mijn telefoon kan geen verbinding maken met een netwerk hier. Ik heb al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren maar dit werkt niet. Hij geeft dan de melding dat ik niet in kan loggen. Het enige netwerk dat hier beschikbaar is, is van Vodafone NZ 2G.

Ik hoop dat iemand met hiermee kan helpen, want mijn telefoonnummer is ook gekoppeld aan een aantal andere accounts waar ik graag toegang toe zou krijgen.

R
icon

Beste antwoord door Thomas 27 July 2018, 10:13

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi RTreur,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Is het aan de andere kant van de wereld ook zo warm? 🙂 Hoe dan ook is het natuurlijk wel fijn en belangrijk als je daar bereikbaar bent via je mobiel. Welke melding krijg je precies wanneer je probeert te verbinden met het netwerk van Vodafone NZ?

In je gegevens zie ik staan dat je wel een sms hebt gehad op 15 juli dat je verbonden was met het netwerk in Nieuw-Zeeland. Voor de zekerheid heb ik je simkaart even herstart. Als jij je telefoon 10 minuten uit zet en daarna weer aan zet dan is de reset afgerond. Hierna kun je proberen of het wél wil lukken om te verbinden.

Hou je ons op de hoogte of het gelukt is?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Is het aan de andere kant van de wereld ook zo warm?

Nieuw-Zeeland ligt op het zuidelijk halfrond, dus daar is het winter. Een korte vraag aan Google assistant vertelde mij: Het is daar 12 graden C. Dat is niet gek warm!
Het lukt nog steeds niet om te verbinden. De melding die ik krijg is: "Kan nu geen verbinding maken met dit netwerk. Probeer het later opnieuw." Dat is alles.
Reputatie 7
Badge +10
Hi RTreur,

Wat jammer dat je nog steeds geen verbinding kunt maken in Nieuw Zeeland! 😞 Lukt het om te verbinden met andere netwerken? Je kunt handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen!

Zoals Thomas zei weet je simkaart wel dat je in Nieuw Zeeland bent, zoals blijkt uit de sms'jes. Dat is al een goed teken!

Laat je me weten wat er gebeurt als je handmatige netwerken selecteert?

@ Groentjuh, ha, goed om te weten wel! :D

Groetjes,
Jihane
Hi,

Er is slechts 1 netwerk beschikbaar, en geeft dezelfde melding als in mijn vorige bericht.
Reputatie 2
Badge +1
Hi RTreur,

Oei, dat is jammer! :(

Kun je misschien even je simkaart uitproberen in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon? Als je deze ''kruistest'' uitvoert, kunnen we een beter beeld krijgen van waar het probleem nou precies zit.

Ik help je graag verder!

Groetjes,
Sarah
Hi,

Een kruistest met mijn simkaart in een andere telefoon gaat even duren. Ik heb echter voor mijn verblijf hier een Nieuw-Zeelandse simkaart in mijn telefoon die prima werkt (Dual-Sim). Ik ben er dus vrij van dat het niet aan mijn telefoon ligt. Ook het van slot wisselen van de kaarten heeft geen effect. Ik kan morgen eventueel mijn kaart in de telefoon van een huisgenoot proberen als dat nodig is.

Groet,

RTreur
Reputatie 6
Badge +5
Hi RTreur,

Gebruik je twee simkaarten in je huidige toestel? Zo ja, zou je dan kunnen kijken of verbinden met een netwerk wel gaat met alleen de Simyo simkaart in de telefoon? Ik hoor daarnaast graag of het wisselen van de simkaart met je telefoon uitkomst heeft geboden :)

Groetjes,
Niels
Ha,

Zo'n 30 min voor je bericht kwam ik er achter dat het wel werkt met alleen de simyo kaart in mijn toestel. Dus de meeste urgentie is er uit. Zou toch handig zijn als ze alle twee werkten. Voor zover als ik nu weet is het probleem als volgt: Zodra ik mijn tweede simkaart (van Vodafone NZ) in mijn telefoon doe is voor mijn simyo kaart alleen het Vodafone NZ-netwerk beschikbaar, waar ik geen verbinding mee kan maken. Zodra ik mijn Vodafone kaart eruit haal, zijn er meer netwerken beschikbaar (oa. 2degrees) en kan ik met een van die netwerken verbinding maken. Geen idee waarom dit zo werkt.

Groet,

RTreur
Reputatie 6
Badge +4
Hi RTreur,

Fijn dat je nu toch kunt gaan internetten in Nieuw Zeeland. Erg jammer en vreemd dat het alleen werkt als je onze simkaart in je telefoon hebt. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je telefoon met beide simkaarten kan omspringen, ik weet dat veel dual-sim telefoons specifieke instellingen hebben zodat de ene simkaart dit doet en de andere simkaart dat doet. Ik raad je aan om te kijken wat de leverancier of producent van je telefoon als oplossing heeft mocht het niet met de instellingen te regelen zijn.

Mocht je erachter komen wat de oplossing is om beide simkaarten tegelijkertijd te gebruiken, laat je het ons dan hier weten? Er zijn ongetwijfeld meer mensen met zulk soort vragen.

Groetjes,
Thomas

Reageer