.

Beantwoord

Geen verbinding met netwerk in het buitenland


Mijn SIM wil geen verbinding maken met een netwerk als ik de grens over ga. Dit was me een paar maanden geleden al opgevallen toen ik in Belgie was. Na wat zoeken op het forum vond ik de oplossing, dat je handmatig een operator moest selecteren, en daarmee verbinding maken. Dus toen ik afgelopen twee weken op vakantie was heb ik dat veelvuldig geprobeerd, bij alle operators die er te vinden waren, maar ik krijg geen verbinding. Om problemen met de telefoon uit te sluiten heb ik er even een SIM van een vriend in gedaan (geen simyo), toen werd er direct verbinding gemaakt. Ik moet hier echt een oplossing voor hebben, want twee weken onbereikbaar zijn is echt ongeloofelijk vervelend, ik hoop maar dat ik geen belangrijke telefoontjes heb gemist.
icon

Beste antwoord door alex32 16 June 2014, 14:29

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een belangrijk stuk informatie dat ontbreekt is of de optie "bellen in en naar het buitenland" aan staat op Mijn Simyo. Is dat zo? Dat is wel een voorwaarde om te kunnen bellen in het buitenland.
Een belangrijk stuk informatie dat ontbreekt is of de optie "bellen in en naar het buitenland" aan staat op Mijn Simyo. Is dat zo? Dat is wel een voorwaarde om te kunnen bellen in het buitenland.

Die staat aan, daar kan het niet aan liggen.
Badge
Beste

Bij instellingen mobiele netwerk heeft u ook gegevenstoegang aangevinkt??
Welke telefoon heeft u misschien dat het aan de telefoon ligt namelijk dat er iets niet goed staat.
Want zoals u aangeeft als u uw sim bij iemand anders in de telefoon doet dan heeft u wel verbinding.


Vink bij INSTELLINGEN MOBIELE NETWERK :

Gegevens toegang aan vinken
Gegevens Roaming ook aanvinken

En dan kijken of hij het gaat doen

Binnen 5 minuten 

Hoor graag van u terug

Mvg

Alex32
Beste

Bij instellingen mobiele netwerk heeft u ook gegevenstoegang aangevinkt??
Welke telefoon heeft u misschien dat het aan de telefoon ligt namelijk dat er iets niet goed staat.
Want zoals u aangeeft als u uw sim bij iemand anders in de telefoon doet dan heeft u wel verbinding.


Vink bij INSTELLINGEN MOBIELE NETWERK :

Gegevens toegang aan vinken
Gegevens Roaming ook aanvinken

En dan kijken of hij het gaat doen

Binnen 5 minuten 

Hoor graag van u terug

Mvg

Alex32

Het is een vrij onbekende telefoon: ZTE V965 (Android 4.1.2)
De opties die jij noemt zijn volgens mij alleen voor de data verbinding, ik krijg helemaal geen verbinding. Testen is helaas een beetje lastig omdat ik nu weer in nederland ben.

Ik heb even gekeken bij
Wireless & Networks - More - Mobile Networks
Data connection staat standaard aan
Roaming instelling is er niet
Dan is er nog de network operators optie, die heb ik gebruikt om handmatig met operators te verbinden.
Badge
Beste

Ik ben ook even aan het google voor dit probleem veelal engels (Hoop denk werk) 😉.
Maar geef niet op..
Kunnen er 2 simkaarten in?? of 1

Mvg

Alex32
Beste

Ik ben ook even aan het google voor dit probleem veelal engels (Hoop denk werk) 😉.
Maar geef niet op..
Kunnen er 2 simkaarten in?? of 1

Mvg

Alex32

2 simkaarten.

maar het lijkt me echt een probleem met Simyo, of de simkaart, aangezien ik geen enkel probleem had met telfort
Badge
Misschien ook even bellen met simyo want het lijkt me stug dan het dan aan de telefoon ligt namelijk..
Misschien ook even bellen met simyo want het lijkt me stug dan het dan aan de telefoon ligt namelijk..
als het lang duurt wel, maar medewerkers lezen hier ook mee.
Badge
Dat klopt maar ik zou er zelf niet op wachten namelijk want het is toch belangrijk vertelde u.
Misschien dat er toch iets met vanuit buitenland bellen is mis gegaan namelijk.
Want het probleem doet zich pas voor zodra u de grens over gaat.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Davidt,

Het was even wat leeswerk, maar ik ben er doorheen.
Het lijkt alsof je buitenland opties bij jouw aansluiting niet goed aanstaan. Ik heb ze daarom opnieuw aangezet bij je en het laten checken door een IT'er.
Als je je mobiel uit- en aanzet kun je weer bellen en internetten in het buitenland :D


Scotsman en alex32; dank voor het meedenken!
Dat is mooi, ik hoop dat ik het binnenkort even kan testen, moet uiteraard wel in de buurt vd grens zijn.
Badge +8
Hoi Davidt,

Dan horen we het van je :)

Groetjes,
Charlene
Ben even naar Belgie gefietst om te testen, en het werkt :D
Reputatie 5
Badge +11
Ben even naar Belgie gefietst om te testen, en het werkt :D

Hey Davidt, dank je voor de terugkoppeling!

Reageer