Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om mijn mobiele verbinding in het buitenland aan de praat te krijgen. Helaas wil dit niet lukken. Bellen naar servicedesk zit er helaas ook niet in, dus vandaar dat ik hier de vraag stel, wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb een OnePlus 2 geïnstalleerd met de nieuwste LineageOS waarmee ik probeer verbinding te maken. Het volgende heb ik al geprobeerd/nagekeken.
1. Mijn Simyo: gecheckt of alle instellingen goed staan voor roaming, deze staan aan. Ook geprobeerd deze aan te passen en ondertussen de telefoon herstart.
2. Verschillende APN's geprobeerd, waaronder de KPN apn voor 4G, deze is er sinds de uitrol van 4G bij gekomen.
3. De handleiding gevolgd van de Galaxy S9 voor het handmatig instellen van een APN omdat deze telefoon het meest lijkt op de mijne qua Android versie https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device/samsung/galaxy-s9-sm-g960f
4. Andere varianten op internet gevonden voor APN met of zonder poortnummer, andere inloggegevens zoals GPRS met hoofdletters en andere opties zoals verificatie PAP. Ook APN variant van KPN met naam portalmms.nl
5. Met alle APN varianten mijn toestel herstart
6. Handmatig mobiele providers proberen te selecteren, deze geven allemaal "forbidden"
7. Herstart na herstart, en de laatste keer ook een kwartier gewacht om mijn toestel weer aan te zetten.
Voor ik met APN ging klooien had ik nog wel een mobiele verbinding, echter geen mobiel internet (R stond erbij en mijn instellingen op Mijn Simyo stonden goed). Nu heb ik echter geen contact meer met een mobiele provider, zowel automatisch of handmatig. Ik heb helaas geen toestel voor een kruisbestuiving, maar ik ben er vrij zeker van dat dit aan de simkaart ligt en niet aan het toestel.
Kan iemand mij hiermee helpen
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie