.

Beantwoord

Geen verbinding Luxemburg. Wat nu?

  • 25 December 2018
  • 8 reacties
  • 462 Bekeken

Badge
Goedenavond,

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om mijn mobiele verbinding in het buitenland aan de praat te krijgen. Helaas wil dit niet lukken. Bellen naar servicedesk zit er helaas ook niet in, dus vandaar dat ik hier de vraag stel, wellicht dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een OnePlus 2 geïnstalleerd met de nieuwste LineageOS waarmee ik probeer verbinding te maken. Het volgende heb ik al geprobeerd/nagekeken.

1. Mijn Simyo: gecheckt of alle instellingen goed staan voor roaming, deze staan aan. Ook geprobeerd deze aan te passen en ondertussen de telefoon herstart.
2. Verschillende APN's geprobeerd, waaronder de KPN apn voor 4G, deze is er sinds de uitrol van 4G bij gekomen.
3. De handleiding gevolgd van de Galaxy S9 voor het handmatig instellen van een APN omdat deze telefoon het meest lijkt op de mijne qua Android versie https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device/samsung/galaxy-s9-sm-g960f
4. Andere varianten op internet gevonden voor APN met of zonder poortnummer, andere inloggegevens zoals GPRS met hoofdletters en andere opties zoals verificatie PAP. Ook APN variant van KPN met naam portalmms.nl
5. Met alle APN varianten mijn toestel herstart
6. Handmatig mobiele providers proberen te selecteren, deze geven allemaal "forbidden"
7. Herstart na herstart, en de laatste keer ook een kwartier gewacht om mijn toestel weer aan te zetten.

Voor ik met APN ging klooien had ik nog wel een mobiele verbinding, echter geen mobiel internet (R stond erbij en mijn instellingen op Mijn Simyo stonden goed). Nu heb ik echter geen contact meer met een mobiele provider, zowel automatisch of handmatig. Ik heb helaas geen toestel voor een kruisbestuiving, maar ik ben er vrij zeker van dat dit aan de simkaart ligt en niet aan het toestel.

Kan iemand mij hiermee helpen
icon

Beste antwoord door Jihane 27 December 2018, 16:19

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Uiteraard bedoel ik "kruistest" ipv "kruisbestuiving". Autocorrect ....
Hoi, loop voor de zekerheid onderstaande lijst even na.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Prepaid gebruikers dienen er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Badge
Hoi Ray,

Alles wat jij beschrijft heb ik al geprobeerd, niets hiervan werkt.

Groeten,
Bert
Hoi Bert.

Je hebt WiFi dus

Probeer eens bellen en internet buitenland op mijn Simyo uit, netwerkinstellingen.
Telefoon uit.

Simkaart verwijderen (en batterij) voor een kwartier, soft reset.

Daarna even via Wifi de buitenland-opties bellen en internetten weer aan op mijn Simyo.
Telefoon uit. Simkaart terug.
Telefoon weer aan.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Hoi Friesian,

Helaas heeft ook dit geen effect. Ik heb ook nog even de APN instellingen vergeleken met die van KPN (want KPN netwerk), hier wordt geen gebruik gemaakt van een login en password. Beide heb ik uitgeprobeerd, dus ook met het wachtwoord.

Graag zou ik eigenlijk weten wat voor meldingen mijn simkaart registreert als mijn telefoon probeert aan te melden op het netwerk, dit moet vast ergens te vinden zijn. Is het forum de juiste plek om hier naar te vragen?

Groeten,
Bert
Hoi Bert. (Stiertje)

Je kunt alles vragen op het forum zelfs de pincode van mijn bankrekening. Of je die ook krijgt als antwoord is een ander verhaal
😉😎

Wanneer je toestelhulp vergelijkt KPN en Simyo dan is er alleen verschil bij Naam, de rest is identiek.
Alleen buitenland heb je bij Simyo wel gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Gebruik dus de tekst van franswon.

Wat ik heb voorgesteld was een soort reset.
Maar de moderator heeft meer mogelijkheden.

Fijne kerstavond en jaarwisseling.

Voor beste wensen vindt ik het te vroeg.

Friesian.
Badge
Hoi,

In mijn geval lijkt dit mede veroorzaakt te zijn door een restrictie op het netwerk in Luxemburg, wellicht dat dit te maken heeft gehad met het herhaaldelijk proberen van andere instellingen en opnieuw verbinding zoeken. Zodra ik de grens naar België passeerde had ik weer een connectie met een netwerk en ging mijn mobiele internet verbinding aan.

Uiteindelijk heb ik nu verbinding met de instellingen van de site van Simyo voor het APN

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs
MCC: 204
MNC: 08
APN type: default,supl

Rest op default

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device/samsung/galaxy-s9-sm-g960f

In Nederland zal ik nog controleren of dit ook werkt met een LTE verbinding aangezien daarvoor een andere APN is ingesteld op mijn telefoon.

Groeten,
Bert
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bert,

Welkom op 't Simyo Forum!

Slim dat je al zoveel geprobeerd hebt 🙂 Haha, ik moest een beetje gniffelen om 'kruisbestuiving'. Wat kan autocorrect toch geinige dingen opleveren. Op een serieuzere noot: ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen helemaal vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of dit helpt?

Groetjes,
Jihane

Reageer