Skip to main content

.

Hi, 

Helaas lukt het niet om verbinding te krijgen met een netwerk in Marokko. Alle stappen op de pagina 'Ik kan niet bellen in het buitenland. Wat nu?’ heb ik geprobeerd, ook handmatige connecten (zie de bijgevoegde screenshot). 

Zou hier een oplossing voor zijn? 

Groeten,

Erwin

 

Hoi @Manschap,

Bedankt voor je bericht. Ik heb dit probleem al eens eerder voorbij zien komen. Destijds heb ik contact opgenomen met de netwerk specialist en die gaf aan dat dit te maken heeft met het feit dat de opties '’Internet'' en '’Internet in het buitenland'’ uitstonden in de netwerkinstellingen. Wanneer deze opties uitstaan kan de telefoon geen verbinding maken met het 4G netwerk waardoor VoLTE niet werkt (bellen en bereikbaar zijn over het 4G netwerk). Ik adviseer je dus om beide opties in Mijn Simyo aan te zetten. Zet je telefoon daarna 5 minuten uit en start je hierna je telefoon opnieuw. Dit zou je probleem moeten oplossen. Let wel op dat je jouw mobiele netwerk (4G) op jouw toestel uitzet (voordat je deze stappen doorloopt) zodat je geen buiten bundel kosten maakt (Marokko valt in zone 3). 

Laat je mij weten of het is gelukt? Succes! 

Groetjes,
Seren


Dank! De beschreven stappen uitgevoerd maar helaas niet gelukt. 

Ook deze stappen doorlopen: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen, ook geen succes. 

Daarna heeft een collega van de klantenservice mijn instellingen reset op afstand en na 15 min moest ik mijn telefoon weer opstarten, helaas ook geen succes. 

Mocht er een andere oplossing zijn, dan houd ik mij aanbevolen :)


Dank! De beschreven stappen uitgevoerd maar helaas niet gelukt. 

Ook deze stappen doorlopen: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen, ook geen succes. 

Daarna heeft een collega van de klantenservice mijn instellingen reset op afstand en na 15 min moest ik mijn telefoon weer opstarten, helaas ook geen succes. 

Mocht er een andere oplossing zijn, dan houd ik mij aanbevolen :)

Oei, dat is wel vreemd zeg. Heb je al geprobeerd om te kijken of je simkaart wel in een ander toestel werkt? Zo kunnen we uitsluiten of dit probleem aan de simkaart of jouw toestel ligt. Ik hoor graag van je! 


Zeker, dat ook geprobeerd. 

Sterker nog, mijn vrouw heeft ook een Simyo simkaart, zij heeft hetzelfde probleem. 

 

Het vreemde is dat de telefoon wel de netwerken vindt, echter staat daar achter (Forbidden) en lukt het niet om te connecten.


Zeker, dat ook geprobeerd. 

Sterker nog, mijn vrouw heeft ook een Simyo simkaart, zij heeft hetzelfde probleem. 

Het vreemde is dat de telefoon wel de netwerken vindt, echter staat daar achter (Forbidden) en lukt het niet om te connecten.

Ik zie dat de optie '’Internet in het buitenland'’ nog uitstaat op Mijn Simyo. Als je deze aanzet en daarna de stappen volgt in mijn eerste bericht zou het moeten werken. Zou je dat nog eens kunnen proberen? 


Dank! '’Internet in het buitenland'’  aangezet en stappen uitgevoerd, alles blijft hetzelfde en geen verbinding.


Dank! '’Internet in het buitenland'’  aangezet en stappen uitgevoerd, alles blijft hetzelfde en geen verbinding.

Oké dat is wel erg vervelend. Ik zal contact opnemen met onze Netwerk Specialist. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik dit laten weten via dit topic. Kun je mij nog alleen jouw toestel + model sturen? Dan kan ik dit doorgeven. 


OPPO Reno10 5G, 👍🏻👍🏻


OPPO Reno10 5G, 👍🏻👍🏻

Dankjewel! Ik kom hier uiterlijk morgen op terug. 


Hoi @Manschap,

Ik heb inmiddels contact gehad met onze Netwerk Specialist (NS) en ze heeft meegekeken op het netwerk. De NS gaf aan geen blokkade te zien op het netwerk. De NS heeft aangegeven dat je de operator selectie weer op automatisch moet zetten en vervolgens het toestel volledig uit en aanzetten. Als het goed is zou je hierna een melding moeten krijgen om de simkaart te ontgrendelen. Kun je aangeven of dit het geval is? Het netwerk waar je dan verbinding mee zou moeten maken zou Orange moeten zijn. Mocht dit niet gebeuren hoor ik dit graag. De NS zal dan een onderzoek starten om te achterhalen waarom je geen verbinding kunt maken en kijken naar een oplossing. 

Ik hoor graag van je. 

Groetjes,
Seren

 


Reageer