.

Beantwoord

Geen verbinding in het buitenland?

  • 18 August 2017
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

We zitten nu in het buitenland maar helaas heeft onze telefoon totaal geen verbinding meer. We kunnen niet bellen en hebben geen internet. In Nederland werkte het prima en op de webpagina hebben we alles correct ingevuld!
Het is een Sony Aqua M4 toestel
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen?
icon

Beste antwoord door Asma 18 August 2017, 16:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Holter,

Welkom op het Forum!

Jeetje, dat is niet handig. Ik kan mij goed voorstellen dat je zo snel mogelijk weer bereik wilt hebben!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je de juiste instellingen al aan hebt staan. Om ervoor te zorgen dat jij je simkaart zo snel mogelijk kunt gebruiken, heb ik de opties om te bellen en internetten in het buitenland voor je gereset.

Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk. Als je hierna toch geen netwerk kunt verkrijgen, dan helpt het vaak om handmatig naar een netwerk te zoeken via je telefoon.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Dank je wel maar nog steeds geen ontvangst. Ik ben bang dat de instellingen op de telefoon ook niet goed staan. Ik heb wel al een aantal dingen geprobeerd en gezocht op internet maar zonder resultaat!
Het driehoekje met ontvangstweergave is helemaal leeg. Hoe kan ik handmatig de juiste instellingen kiezen?
Voor mij geldt hetzelfde. Zou je je dit ook voor mij kunnen checken?

Bedankt!

Groet,
Lian
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Holter en Lian,

Wat jammer dat het maar niet wilt werken in het buitenland 😞 Ik zie dat jullie beiden de buitenlandoptie netjes aanstaat. Lian, ik heb voor jou alsnog een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie, waarmee ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb ingesteld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je kunt dan alle netwerken die beschikbaar zijn uitproberen.

Gaat dit lukken zo?

Groetjes,
Jihane

Reageer