.

Beantwoord

Geen SMS of bellen vanuit buitenland, welk netwerk moet ik kiezen?

  • 3 August 2015
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Hallo, ondanks dat ik buitenland bellen aan heb staan, heb ik geen service! Welk netwerk moet ik kiezen? Ik kan geen SMS sturen of bellen vanuit Italië. Hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door Scotsman 3 August 2015, 12:11

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Meestal wordt een geschikt netwerk automatisch door je toestel gevonden (tenminste als je die op automatisch hebt staan) maar mocht dat niet lukken dan kun je alle providers die op jouw lokatie beschikbaar zijn een voor een met de hand uitproberen. Verder even dubbel checken dat roaming op je toestel aan staat.
Kleine aanvulling... Heb je geprobeerd om de foon 15 minuten uit te zetten?
En daarna weer activeren..🆒
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Wickey, welkom op het Simyo forum!

Goed dat je al het één en ander hebt gecontroleerd. Er worden goede tips door Scotsman en Friesian gegeven 🙂 Heb je deze geprobeerd?

Ook je optie ‘Bellen in en naar het buitenland’ heb ik een reset gegeven. Het is belangrijk dat je je telefoon hiervoor uit- en aanzet. Zo gaat die zich opnieuw aanmelden. Daarbij kun je je simkaart even verwijderen en opnieuw plaatsen.

Laat je weten of het helpt? Als het niet helpt, dan hoor ik graag of je een bepaalde melding krijgt wanneer je handmatig een netwerk selecteert. Geef je ook door welke netwerken verschijnen?

Als je een andere telefoon hebt waar je je simkaart in kan testen, dan kun je dit doen. Daarnaast kun je ook meteen een simkaart testen in je eigen telefoon.

We horen graag of het lukt :$

@Scotsman en Friesian; super bedankt voor de hulp!
Het is gelukt! Dank voor jullie tips! Ik heb een netwerk gekozen en krijg nu SMS binnen en kan versturen!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Wickey, fijn dat het nu werkt :D
En bedankt voor je terugkoppeling 😳

Reageer