.

Geen sms in buitenland

  • 23 June 2012
  • 26 reacties
  • 2503 Bekeken

Badge
Ik heb een abonnement echter kan onmogelijk sms en in buitenland. Internet was bekend en vervelend, maar dat weet je. Echter van sms kan ik nergens vinden dat dit niet zou kunnen. Heeft iemand ervaring hiermee?

26 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Jeroen007,

Welkom op het Simyo forum!
Wij vermoeden dat het nummer van de berichtencentrale niet goed staat in je toestel waardoor je vanuit het buitenland geen berichten kunt verzenden. Wij verzoeken je om bij de toestelinstellingen het nummer van de berichtencentrale te controleren. Het juiste nummer is: +31653131313.

Graag vernemen we of het nummer van de berichtencentrale correct stond ingesteld.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste manischa, het nummer staat goed ingesteld. Dit is het dus niet. Heb je nog meer tips?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jeroen007,

Kan je wel bellen en gebeld worden?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi jeroen007,

Kan je wel bellen en gebeld worden?

Groetjes,

Alex
Hoi ALex,
Ja ik kan wel bellen en gebeld worden. SMS is het enige wat niet werkt.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jeroen007,

Om je beter van dienst te kunnen zijn verzoeken wij je de Simyo simkaart in een ander simlockvrij toestel te plaatsen en te controleren of het dan wel/niet lukt om een sms-bericht te verzenden.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik kan in het buitenland niet SMS'en en geen SMS berichten ontvangen met een Simyo SIM in een Google Nexus S telefoon.
De SMS centrale heb ik juist ingevuld (moet bij de Nexus S in een speciaal menu en in een speciaal formaat ingevoerd worden).
Ik heb ook de SIM in een andere telefoon gestopt met hetzelfde resultaat, het is niet mogelijk om SMS berichten te versturen.
Badge
Ben nu 5 jaar bezig om van uit Spanje/ Frankrijk te SMS, het lukt maar niet wel bellen.
In Nederland zelf kan ik wel een sms versturen.
Heb ook elk jaar via email simyo om een oplossing gevraagd, dan krijg je steeds het zelfde antwoord. 
Maar alles is goed ingesteld.
Moet nu via een prepaykaart van de Hema op het zelfde toestel versturen.

Wie weet de oplossing
Badge
Dat probleem heb ik nu 5 jaar bij Simyo, je wordt elke keer weer een smoes van hun
Heb nu maar een prepay kaart gekocht bij de Hema alleen maar om te sms'en in het buitenland. 
Ik heb deze vraag ook al een paar keer gesteld, maar als je zegt dat je de SIM ook in een andere telefoon hebt gestopt en dat het daar ook niet in werkt dan stopt alle informatie...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi meeder,

We hebben net contact gehad met de technische dienst. Volgen onze gegevens ben je nu weer in Nederland. In het vervolg willen we je vragen om de netwerkmodus op gms modus te zetten. Dit kan via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - netwerkmodus. De netwerkmodus moet je vervolgens op GSM zetten. Indien dit niet werkt, willen wij u vragen om contact met de klantenservice op te nemen. Omdat u op dat moment in het buitenland bent, kunnen zij u gerichter helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Wil hier ook wel op reageren,

Waarom doet de prepay kaart van de Hema wel in het zelfde mobiel van in het buitenland
Ik heb een abonnement echter kan onmogelijk sms en in buitenland. Internet was bekend en vervelend, maar dat weet je. Echter van sms kan ik nergens vinden dat dit niet zou kunnen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Dat probleem had ik eerst ook maar je kunt via mijn simyo via de site zelf instellen of je kan smsen en bellen in het buitenland, staat dat bij jou uit, dan is dat het probleem.
Badge
Dat staat aan (bellen in het buitenland) al 5 jaar.
Badge
ik heb momenteel precies hetzelfde probleem, ben momenteel in italie en kan niet sms en. Vorig jaar precies hetzelfde. SMS centrale staat goed maar het wl niet werken. Ik kan wel bellen en gebeld worden
Badge
ik heb momenteel precies hetzelfde probleem, ben momenteel in italie en kan niet sms en. Vorig jaar precies hetzelfde. SMS centrale staat goed maar het wl niet werken. Ik kan wel bellen en gebeld worden
Badge
MENSEN VAN DE SIMYO DOE HIER IETS AAN, OMDAT HET EUVEL AL LANGER BESTAAT BIJ MIJ AL 5 JAAR. 
Badge
ik zou ook  graag contact opnemen met de helpdesk, maar hoe doe je dit vanuit het buitenland ? 0800 werkt niet 
Badge
[quote]ik zou ook graag contact opnemen met de helpdesk, maar hoe doe je dit vanuit het buitenland ? 0800 werkt niet
[/QUOT

Heb je 0031 ervoor gezet en de 0 weggelaten
Badge
Beste manisha,
Gelieve alle onderstaande reacties eens te lezen. Blijkbaar ben ik niet de enige die met dit probleem zit. Indien er redenen zijn waarom het niet kan (wat ik technisch zou kunnen begrijpen) dan wil ik dat graag weten. Dit soort oplossingen gaan het niet worden. Ik zou graag in contact komen met iemand die vanuit techniek een gefundeerd antwoord kan geven.
Nogmaals gezien de vele reactie op deze topic, denk ik dat enig onderzoek door een techneut echt wel op zijn plek is. Mogelijk zie ik (en vele met mij) iets over het hoofd rondom de instellingen, echter ik heb dit probleem pas sinds ik bij Simyo ben. Nooit eerdere problemen gehad. Ik zou graag willen dat ik nu een serieus antwoord krijg met echte oplossingen, of een bericht dat jullie het niet ondersteunen dan wel technisch niet kunnen oplossen. Dan heb ik nl een keuze, en dat is om evt weg te gaan bij Simyo.

In afwachting van je antwoord.

mvg Jeroen

Beste Jeroen007,

Om je beter van dienst te kunnen zijn verzoeken wij je de Simyo simkaart in een ander simlockvrij toestel te plaatsen en te controleren of het dan wel/niet lukt om een sms-bericht te verzenden.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Marisha,

Daar kan ik antwoord op geven, DAT LUKT OOK NIET.
Badge
Ik heb een abonnement echter kan onmogelijk sms en in buitenland. Internet was bekend en vervelend, maar dat weet je. Echter van sms kan ik nergens vinden dat dit niet zou kunnen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Dat probleem had ik eerst ook maar je kunt via mijn simyo via de site zelf instellen of je kan smsen en bellen in het buitenland, staat dat bij jou uit, dan is dat het probleem.


Dank voor je reactie maar als dit het probleem was, bestond deze topic niet :-)
Ik ben grijs niet blond.
Reputatie 5
Badge +10
Ben nu 5 jaar bezig om van uit Spanje/ Frankrijk te SMS, het lukt maar niet wel bellen.
In Nederland zelf kan ik wel een sms versturen.
Heb ook elk jaar via email simyo om een oplossing gevraagd, dan krijg je steeds het zelfde antwoord.
Maar alles is goed ingesteld.
Moet nu via een prepaykaart van de Hema op het zelfde toestel versturen.

Wie weet de oplossing


Ik heb je aansluiting samen met de technische dienst bekeken. Hier sta je goed aangemeld. Opvallend is ook dat er op 12 juni jongstleden een sms is verstuurd vanuit het buitenland met je aansluiting. Welk nummer staat er bij jou op dit moment ingesteld bij de berichtencentrale?

Dank voor je reactie maar als dit het probleem was, bestond deze topic niet :-)
Ik ben grijs niet blond.


Hoi Jeroen,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Ze hebben je aansluiting gecontroleerd. Je gegevens staan goed op het netwerk. Ze hebben je gegevens hersteld op het netwerk. Wellicht dat dit het probleem verhelpt. Zou je dit kunnen nagaan? Ook zou ik graag willen weten van wat voor toestel je gebruik maakt.

De technische dienst kan jullie nog gerichter helpen zodra je in het buitenland bent en het probleem ervaart. Mochten jullie opnieuw het probleem ervaren, wil ik jullie vragen contact op te nemen met de klantenservice. Hoe meer informatie wij van jullie hebben, hoe beter we jullie kunnen helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Ben nu 4 a 5 jaar mee bezig om te smsen, toen kreeg ik de zelfde antwoorden als nu van Marisha.
Dus na al die jaren zie ik de zelfde antwoorden tegen mensen die het zelfde probleem hebben.
Er is voor mij maar een conclusie, waarom kan er wel gebeld worden in het buitenland en niet smsen.
Als ze het na al die jaren daar niets aan doen denk ik dat ze hopen dat je gaat bellen en dat is de clou.
Badge
Beste Alex,
Zodra ik in het buitenland ben probeer ik het en laat het je weten. Ik heb een samsung galaxy i9000 ( 1e generatie).
Bedankt voor zover, en ik hou je op de hoogte.

groet Jeroen

Ben nu 5 jaar bezig om van uit Spanje/ Frankrijk te SMS, het lukt maar niet wel bellen.
In Nederland zelf kan ik wel een sms versturen.
Heb ook elk jaar via email simyo om een oplossing gevraagd, dan krijg je steeds het zelfde antwoord.
Maar alles is goed ingesteld.
Moet nu via een prepaykaart van de Hema op het zelfde toestel versturen.

Wie weet de oplossing


Ik heb je aansluiting samen met de technische dienst bekeken. Hier sta je goed aangemeld. Opvallend is ook dat er op 12 juni jongstleden een sms is verstuurd vanuit het buitenland met je aansluiting. Welk nummer staat er bij jou op dit moment ingesteld bij de berichtencentrale?

Dank voor je reactie maar als dit het probleem was, bestond deze topic niet :-)
Ik ben grijs niet blond.


Hoi Jeroen,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Ze hebben je aansluiting gecontroleerd. Je gegevens staan goed op het netwerk. Ze hebben je gegevens hersteld op het netwerk. Wellicht dat dit het probleem verhelpt. Zou je dit kunnen nagaan? Ook zou ik graag willen weten van wat voor toestel je gebruik maakt.

De technische dienst kan jullie nog gerichter helpen zodra je in het buitenland bent en het probleem ervaart. Mochten jullie opnieuw het probleem ervaren, wil ik jullie vragen contact op te nemen met de klantenservice. Hoe meer informatie wij van jullie hebben, hoe beter we jullie kunnen helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Afbeeldings Smiley even aangepast bij voordeel van de twijfel. Zodra ik in het buitenland ben geweest update of het na resetten door technische dienst heeft geholpen 😕.
Echter vreemd gevoel andere reacties lezende dat het wel met erg zonnige bril is opgelost 🆒.  #weinig vertrouwen, maar goed ff w8ten.

Reageer