.

Beantwoord

"geen service" melding in Ethiopië

  • 22 February 2015
  • 1 reactie
  • 323 Bekeken

Ik zit momenteel in Ethiopie en na 2 weken zonder problemen verbinding gehad te hebben met ETH-MTN netwerk is de verbinding verbroken en met geen mogelijkheid meer op gang te krijgen. Als "netwerk selectie" op manual gezet wordt, vindt de telefoon (Iphone 5s) het ETH-MTN netwerk maar als ik het netwerk aanvink gebeurd er niks en blijf ik de melding "Geen service" houden.
Op "mijn Simyo" zijn alle instellingen volgens mij correct en bellen in en nnaar buitenland staat aan.Diverse keren telefoon aan en uit gezet. Sim kaart kan ontgrendeld worden met pincode maar daarna gebeurd er niks.
Ook reeds de klantenservice van simyo benaderd via email maar die hebben geen oplossing. Wie weet wat e doen?
icon

Beste antwoord door Charlene 23 February 2015, 17:38

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi ErikkV,

Welkom op het forum 🙂
Ik lees in de email die je hebt gestuurd, dat jullie binnenkort een kindje verwachten. Wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je dan heel graag wilt kunnen bellen en gebeld worden. Laten we dit dus even grondig uitzoeken. Sorry voor de extra spanning die dit nu veroorzaakt.

Het netwerk waar wij een overeenkomst mee hebben is: Ethiopian Telecommunications Corporation (ETC) ETH01 staat erachter, dus ik neem dan even aan dat ETH hetzelfde is als ETC.
Op dat netwerk moet je kunnen bellen als Roaming in je toestel aan staat, en de optie Bellen in en naar het Buitenland ook.
De optie staat aan, en jij geeft aan dat je eerst prima hebt kunnen bellen op dat netwerk, dus je toestel is ook goed ingesteld.

Ik heb nu voor de zekerheid de netwerkspecialisten nogmaals een reset laten geven op de optie. Dit kan ervoor zorgen dat je toestel nu wel weer de mast vindt. Daarvoor vraag ik je nog 1 keer je toestel uit te schakelen 10 minuutjes, en dan daarna weer aan te zetten. Kun je me laten weten of je nu wel weer bereik hebt?

Als dit nu weer niks oplevert, wil ik je vragen om je simkaart in het toestel van je vriendin te testen. In je email geef je aan dat zij (gelukkig) wel gewoon kan bellen.
Dan gaan we met die informatie weer voor je verder.

Groetjes,
Charlene

Reageer