.

Beantwoord

Geen Service in Maleisië, wat moet ik doen?

  • 4 March 2014
  • 4 reacties
  • 594 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hallo,

Ik ben vandaag in Kuala Lumpur aangekomen maar ik heb nog steeds geen service? What to do?

Groet Judith
icon

Beste antwoord door Charlene 5 March 2014, 12:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Hoi Jipsy,

heb je je toestel al eens uit en aan gezet?
De optie om in het Buitenland te kunnen bellen staat hier goed aan op het netwerk. Heb je roaming aanstaan op je toestel? En heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te kiezen?

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo,

Na een dag had ik ineens weer service, probleem nu opgelost. Dataroaming staat sowieso uit.. Way too expensive!!! Evenals de buitenbundeltarieven... Buiten proportie je het mij vraagt. Ik heb net een rekening gekregen van €154,80 omdat ik mijn internet met nog niet eens 1 GB had overschreden. Dat te vergelijken met de €7,50 prijsverschil tussen de internetbundels die je kan kiezen op de website. Dat is toch veel te hoog.. Dit soort rekeningen kan ik momenteel erg slecht gebruiken. Dus als je daar iets aan zou kunnen doen? Duur grapje. Ik baal hier echt van.

Groet Judith
Reputatie 7
Badge +9
Oplossing: koop een prepaid simkaartje in Maleisië. Simyo staat er om bekend dat klanten die voor kortere of langere tijd in het buitenland vertoeven niet hun eerste prioriteit zijn wat betreft het aanbieden van scherpe tarieven en een volledige service... Zo is het nog maar sinds kort dat internet in het buitenland mogelijk is (maar niet met prepaid). En buitenlandbundels zijn er niet (en zullen er ook niet snel komen, heb ik begrepen). Ook moet je een NL woonadres en NL bankrekening hebben. Het is duidelijk - Simyo richt zich in eerste instantie op de Nederlandse mobiele telecom markt.
Badge +8
Hallo,

Na een dag had ik ineens weer service, probleem nu opgelost. Dataroaming staat sowieso uit.. Way too expensive!!! Evenals de buitenbundeltarieven... Buiten proportie je het mij vraagt. Ik heb net een rekening gekregen van €154,80 omdat ik mijn internet met nog niet eens 1 GB had overschreden. Dat te vergelijken met de €7,50 prijsverschil tussen de internetbundels die je kan kiezen op de website. Dat is toch veel te hoog.. Dit soort rekeningen kan ik momenteel erg slecht gebruiken. Dus als je daar iets aan zou kunnen doen? Duur grapje. Ik baal hier echt van.

Groet Judith


Hoi Jipsy,

Fijn dat je laat weten dat je weer kunt bellen daar 🙂
Dataroaming kun je inderdaad lekker uit laten staan daar. Ik had het over de optie Roaming, die het mogelijk maakt om via een ander netwerk te kunnen bellen of gebeld worden. Maar blijkbaar staat die ook goed :)
Met een buiten bundel tarief van €0,15 per MB kom je inderdaad op een heel bedrag uit als je 1GB boven je bundel zit. Daarom bieden we de mogelijkheid om het verbruik te kunnen bijhouden op Mijn Simyo, en berichten we je als je internetbundel op is. Ook kun je de bundel wijzigen voor de volgende maand, als je denkt meer MB's nodig te gaan hebben.
Het is wel vervelend dat jij nu geschrokken bent van de factuur. Dat is niet de bedoeling, want de tarieven staan vermeld natuurlijk, maar we willen je toch eenmalig tegemoet komen op deze factuur. Houd er wel rekening mee dat het niet in de planning zit dat de buiten bundel tarieven gaan veranderen. Een ruime bundel is dus aan te raden.
Ik ga overleggen met de afdeling Back office hoe we je precies tegemoet gaan komen en daarover informeren we je dan per email. Is dat goed?

Groetjes,
Charlene

Reageer