.

Beantwoord

Geen service in het buitenland

  • 20 July 2013
  • 25 reacties
  • 1786 Bekeken

Badge
Hallo,

Mijn vriendin zit op dit moment in Italie. Zij heeft een simyo abonnement en in haar instellingen staat bellen in het buitenland aan. Ze heeft de hele tijd geen service (haar vader moeder en zusje met een simyo abonnement ook niet). Haar zus (geen simyo abbo) heeft wel service. Nu heeft ze geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren maar dit werkt ook niet... 

Hoe is dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,
Tom van Aal
icon

Beste antwoord door Natascha 22 July 2013, 15:50

Bekijk originele reactie

25 reacties

Ik heb daar ook nu last van. Zojuist van Italië naar Zwitserland gereden. Daar deed alles het nog. Maar in Frankrijk over de grens geen beginnen meer aan. Inderdaad geen service en handmatig werkt ook niet. Mijn vriend heeft ook simyo en ook hij heeft een service. Lijkt me dus een simyo probleempje.... Erg irritant, want ik ben nu onbereikbaar in het buitenland!?
Badge
Ik heb daar ook nu last van. Zojuist van Italië naar Zwitserland gereden. Daar deed alles het nog. Maar in Frankrijk over de grens geen beginnen meer aan. Inderdaad geen service en handmatig werkt ook niet. Mijn vriend heeft ook simyo en ook hij heeft een service. Lijkt me dus een simyo probleempje.... Erg irritant, want ik ben nu onbereikbaar in het buitenland!?


Ik vind het ook heel erg vervelend. Mijn vriendin zit namelijk in Italie en ik ben thuis, dus wij kunnen hierdoor geen contact hebben...
Ook opeens na twee weken in frankrijk zonder problemen is het is weer zover, opeens kan ik nergens meer registreren en heb dus geen telefoon meer? waarom gebeurd dat nou elke keer !!! Simyo doe er wat aan !!
Badge +1
Ik heb even andere fora zitten kijken maar lijkt erop dat mensen met gebruik van KPN netwerk inderdaad problemen hebben in buitenland
simyo kan hier niets aan doen, dus hellaas afwachten.
T-mobile netwerk en Vodafone schijnen wel verbinding te hebben
Badge
Ik heb even andere fora zitten kijken maar lijkt erop dat mensen met gebruik van KPN netwerk inderdaad problemen hebben in buitenland
simyo kan hier niets aan doen, dus hellaas afwachten.
T-mobile netwerk en Vodafone schijnen wel verbinding te hebben


Ik snap je niet helemaal, als je in het buitenland zit heeft KPN hier toch niets mee te maken? Ze zou toch gewoon een netwerk moeten kunnen selecteren, en dan zou het moeten werken?
Badge +1
Heeft wel met kpn te maken die moeten natuurlijk een soort toegang geven aan je simkaart, alles wat je doet in buitenland loopt toch via Nederland dat wil zeggen via de computers van kpn die geven een soort puls voor vrijgaven in buitenland
Badge
Heeft wel met kpn te maken die moeten natuurlijk een soort toegang geven aan je simkaart, alles wat je doet in buitenland loopt toch via Nederland dat wil zeggen via de computers van kpn die geven een soort puls voor vrijgaven in buitenland


Oh oke op die manier.... Maar gebruiken de simkaarten van simyo dan verschillende netwerken in Nederland? Ik dacht altijd dat een provider maar van 1 netwerk gebruik maakt
Of het nu een probleem bij kpn is of niet doet niet echt ter zake. Ik heb een contract gesloten met simyo, niet met kpn.
Wij zitten in Frankrijk en hebben ook allebei geen dekking. SImyo: even gas erop en regelen met kpn dan, dit is uitermate vervelend als je op vakantie bent!!
Badge +1
In Nederland maar via een netwerk die van KPN, in het buitenland kan je zelf je netwerk kiezen maar kpn stuurt dit wel aan
Hallo Simyo,

Ik ben net als de bovenstaande niet bereikbaar in Frankrijk.
Dit is voor mij wel noodzakelijk.
Graag dus actie.
Hoelang gaat dit duren?????
Badge +1
Voor de duidelijkheid, ik werk niet voor simyo, maar wat ik net las in ander forum durft men dit niet te zeggen,
simyo is er maandag weer
Ik heb even andere fora zitten kijken maar lijkt erop dat mensen met gebruik van KPN netwerk inderdaad problemen hebben in buitenland
simyo kan hier niets aan doen, dus hellaas afwachten.
T-mobile netwerk en Vodafone schijnen wel verbinding te hebben

bedankt Erickiel. Je hebt natuurlijk gelijk het is KPN en niet Simyo vwb dit probleem maar ergerlijk blijft het en ik begrijp ook niet goed WAAROM dit mogelijk is , het is geen rocketscience en ze doen het al een tijdje dus wat betere safeguards zou op zijn plaats zijn. Of vinden ze de tarieven te laag geworden voor goede service? Dat belooft dan wat voor de toekomst. Ik zal blij zijn als we een europees netwerk krijgen ipv al dit lokale geneuzel. We zijn nl heel afhankelijk van goede telefoon verbindingen.
Badge +1
snap dat het vervelend is en dat het lang duurt snap ik ook niet ze hadden inderdaan gewoon een backup moeten hebben,
wat ik wel zie is dat het Italie en Frankrijk is dit zie ik in meerde forums
Ik heb sinds vanmiddag 17.00 geen connectie met een Frans netwerk. Aanmelden gaat niet ik heb 2 simcards allebei zelfde probleem. Ik zie de netwerken maar aanmelden registreren gaat niet. Help mijn foto werk kan ik niet posten!!!
Reputatie 7
Badge +9
Zie:
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/storing-mobiel-bellen-sms-internet-12586/
Ik kan al de hele dag niet naar Nederland vanaf Frankrijk bellen. Op diverse providers geprobeert. Wat is er aan de hand?
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan al de hele dag niet naar Nederland vanaf Frankrijk bellen. Op diverse providers geprobeert. Wat is er aan de hand?

Zie mijn post hierboven.
Hier staat : Simyo. Gewoon slim.
Nu als ik niet kan bellen vanuit Frankrijk,en de storing al een hele dag duurt.
Jongens en meisjes wat is dit. Is de moedermaatschappij KPN failliet???????
Badge
@Scotsman, bedankt!

We gaan dus even afwachten hoelang dit gaat duren... Is dit bij heel KPN of alleen simyo?
Hoewel alle instellingen goed zijn is het snds het begin van mijn vakantie in de DrĂ´me onmogelijk om mobiel internet te krijgen. Met ingang van zaterdag 20 juli is het zelfs onmogelijk om een netwerkverbinding te krijgen. Dit geldt voor alle vier gezinsleden die een abonmenet hebben bij Simyo. Nu kunnen we zelfs niet meer bellen en sms-en. Hoe kan dit en wanneer lost simyo dit op.
Reputatie 7
Badge +9
Zoals scotsman al gepost heeft is er een storing bij KPN, die ook effect heeft op klanten van Simyo.
Simyo heeft zelf geen netwerk en gebruikt het netwerk van KPN. Daardoor is dit mogelijk. KPN is bezig het op te lossen. Simyo kan alleen afwachten tot KPN zijn netwerk heeft gerepareerd!

Op dit moment is een eindtijd nog niet bekend.
2e dag geen verbinding met nederland. Alle telefoonwinkels zijn dicht. Dat wordt op zijn vroegst dus maandag dat ik weer contact kan maken door hier een frans abonnement te kopen. meer als 48 geen verbinding. En je hoort niets van hun, ze houden zich van de domme. Volgens mij heeft SIMYO/ KPN zoveel mensen ontslagen dat ze er geen personeel meer voor hebben om dit probleem op te lossen.....Ik ben niet ameused.......zacht uit gedrukt.
Ik word hier sinds enkele dagen ook mee geconfronteerd in Frankrijk, maar het is mijns inziens geen KPN probleem, want mijn vriendin heeft een prepaid kaart van KPN en die heeft nergens last van. Mag wel hopen dat het snel verholpen wordt, heb toch graag wel weer een GSM beschikbaar op de terugreis voor het geval van pech.
Hmmm ... Had pagina 2 van deze thread niet doorgekregen. Lijkt erop dat KPN dus wel wat voortgang boekt, maar de vraag is hoe snel dit naar de andere providers op hun netwerk wordt doorgezet.
Badge +6
Hoi Allemaal,

Momenteel heeft KPN een storing met het bellen in het buitenland. Er wordt gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost is. Onze excuses voor het ongemak.

Reageer