.

Beantwoord

Geen service buitenland?

  • 2 July 2014
  • 5 reacties
  • 797 Bekeken

Heb dit probleem altijd in het buitenland, kan niet bellen en gebeld worden. Geen service!

Heb het al proberen aan en uit te zetten in mijn instellingen want hier staat de optie op aan echter kan ik het niet uit zetten.

Graag hulp van Simyo om de boel even te resetten. Handmatig zoeken gaat ook niet komt wel met providers maar kan er geen verbinding mee maken. Maakt niet uit of ik in Duitsland, Engeland of Spanje ben altijd onmogelijk.
icon

Beste antwoord door Charlene 3 July 2014, 17:21

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Hoi Scarface,

Welkom op het forum :)

Dat is vervelend dat het niet lukt om je in het Buitenland bij een netwerk aan te melden. Ik heb de Buitenland optie laten nakijken door de IT afdeling en die staat helemaal juist op het netwerk. Wat voor toestel gebruik je precies? En wat is de precieze melding die je krijgt? Heb je kunnen nakijken of je Roaming aan hebt staan in je toestel? Dat maakt het mogelijk om je bij een ander netwerk dan het KPN netwerk aan te melden. Ook voor het buitenland moet dat dus aan staan.

Ik hoor graag van je welk toestel je gebruikt, dan kunnen we je verder helpen 🙂

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Ik heb precies hetzelfde probleem helaas ik kan maar geen verbinding maken met een netwerk wat al gevolg heeft dat ik niet kan bellen en niet kan smsen (ook niet ontvangen). Ik heb zelf een huawei ascend g510.

Ik zou graag willen dat u of een van uw collega's daar een kijkje naar willen nemen.

Met vriendelijke groeten,

Janneke
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Charlene,

Ik heb precies hetzelfde probleem helaas ik kan maar geen verbinding maken met een netwerk wat al gevolg heeft dat ik niet kan bellen en niet kan smsen (ook niet ontvangen). Ik heb zelf een huawei ascend g510.

Ik zou graag willen dat u of een van uw collega's daar een kijkje naar willen nemen:).

Met vriendelijke groeten,

Janneke


Totdat iemand van Simyo hiernaar kijkt zou je even kunnen checken of bellen in en naar het buitenland aan staat op Mijn Simyo. Ook moet roaming aan staan op je toestel. Verder moet je soms met de hand een buitenlands netwerk kiezen i.p.v. automatisch, ook dit is een instelling op je mobiel.
Hallo Scotsman,

Ik heb nu verbinding met een netwerk super bedankt! Klein vraagje nog..
Als ik gegevensroaming aanzet staat er wel dat er hoge roamingskosten in rekening kunnen worden gebracht.
Bedoelen jullie daarmee dat dat kan als ik bijvoorbeeld veel bel of staat mijn internet ook aan?!

Met vriendelijke groeten,

Janneke Vanhouten
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Scotsman,

Ik heb nu verbinding met een netwerk super bedankt! Klein vraagje nog..
Als ik gegevensroaming aanzet staat er wel dat er hoge roamingskosten in rekening kunnen worden gebracht.
Bedoelen jullie daarmee dat dat kan als ik bijvoorbeeld veel bel of staat mijn internet ook aan?!

Met vriendelijke groeten,

Janneke Vanhouten


Je moet er op rekenen dat alles wat je met je mobiel in het buitenland doet apart in rekening wordt gebracht, want de bundels die je bij Simyo hebt gelden alleen binnen Nederland. Kijk even op de tarievenpagina hier om te zien wat je kunt verwachten:
http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven

Vooral buiten de EU (Zones 2-4) zijn de kosten hoog. Met name bij mobiel internetgebruik kunnen de kosten pijlsnel uit de pan rijzen als je niet oplet, vandaar mijn advies om de optie internet op je mobiel - buitenland UIT te zetten op Mijn Simyo als je dat niet beslist nodig hebt. Het is beter om in het buitenland van WiFi hotspots gebruik te maken.

Reageer